وقتی کسی به سخن یا کاری که یک فرد دیگر در مورد وی گفته یا انجام داده، و او از آن حرف و عمل ناراحت شده باشد؛ آنگاه عمل مقابل به مثل انجام می دهد، و چنانچه آن فرد به وی معترض بشود؛ به او می گوید: «موشک، جواب موشک» یعنی «زدی ضربتی؟ ضربتی نوش کن.»!

تعدادی از تندروهای اصولگرا که از باند رهبر جمهوری اسلامی می باشند؛ پس از آنکه آخوند هاشمی رفسنجانی در مراسم فرا رسیدن روز دوازدهم بهمن، طی سخنرانی در این مورد، گریزی هم به صحرای کربلا زد؛ و نسبت به ردّ صلاحیت شدن سید حسن خمینی، نوه رهبر نخست انقلاب شوم اسلامی از سوی شورای نگهبان، مطالبی را مطرح نمود که آقایان را خوش نیامد. هر یک از آنها، در هر فرصتی که میسر بود؛ با شدت به وی اعتراض کردند، و نسب های مختلفی را به او دادند!

images

در روز سه شنبه سیزدهم بهمن ۹۴، حسن روحانی نیز که در تلویزیون دولتی صحبت می کرد؛ بر جذب سرمایه گذاری های خارجی، و تعامل با دنیا تأکید زیادی داشت. که این و آن( حرفهای روحانی و رفسنجانی) خامنه ای را واداشتند، که دیداری با دبرخانه شورای عالی امنیت ملی را ترتیب بدهد؛ که در آن نشست یک جا به هر دوی این آخوندها پاسخ دندان شکنی بدهد. از اینرو، در مورد این دو رابطه، رئیس باند تندروها، سید علی خامنه ای هم، در نشستی که امروز(چهارشنبه چهاردهم بهمن ۹۴) با اعضای دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی داشت؛ مانند همیشه بدون نام بردن از کسی، به گونه ای سخن گفت که به آشکارا مشخص بود؛ که مخاطبان او هرچه که در این دیدار از وی می شنیدند؛ مربوط می شد به سخنان روز دوشنبه اکبر هاشمی رفسنجانی. و نیز دیدگاه حسن روحانی در ارتباط با تعامل با دنیا و جذب سرمایه گذاری های خارجی در کشور بود!

اوج گرفتن موشک سخنان امروز خامنه ای، که او در تلافی موشک های به هوا برخاسته شده از سوی رفسنجانی و روحانی به فضای سیاست داخلی حکومت شان پرتاب نمود؛ حول محور مبارزه با استکبار جهانی، و تداوم نگاه ضد غرب در ایران(که منظورش در همان حکومت واپسگرای اسلامی شان است) دور می زد؛ تأکید زیادی داشت و در این باره گفت: «از ابتدای انقلاب اسلامی، افرادی بودند که اعتقادی به مبارزه با استکبار نداشتند.» ….. «تفکر حاکم بر نهادهای امنیتی، باید صد در صد انقلابی و حزب اللهی باشد.» …. «از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، برخی تفکر انقلابی را قبول نداشتند؛ و برخی هم با اینکه در داخل نظام بودند؛ اما اعتقادی به تفکر مبارزه با استکبار نداشتند. که باید در برابر این جریان ایستاد.»!

در بخشی دیگر از سخنان خامنه ای آمده است: «انجام صحیح وظایف، در زمینه تأمین امنیت کشور، حاکم بودن « فضای صد در صد انقلابی است» …. » انجام صحیح نقش تصمیم سازی دبیرخانه، منوط به حاکم بودن «فضای صد در صد انقلابی»در این نهاد است. زیرا اگر جهت گیری های زاویه دار با انقلاب اسلامی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تأثیرگذار شود؛ نتیجه مطلوبی به دست نخواهد آمد. «وی همچنین تأکید کرد، سیاست گذاری شورای عالی امنیت ملی باید منطبق بر تفکر صحیح، خالص، انقلابی و حزب اللهی باشد.» !

طی چند هفته گذشته، نوعی تقابل در اظهارات مقامات مختلف جمهوری اسلامی از جناح های گوناگون دیده می شود. محافظه کاران و سپاه پاسداران، به دنبال ابراز نگرانی رهبر جمهوری اسلامی، از «نفوذ» می گویند؛ و از این که بعد از برجام، مخالفان جمهوری اسلامی قصد دارند با نفوذ در اقتصاد ایران، پایه های نظام را سست کنند!

با توجه به این که حسن روحانی بخش مهمی از برنامه ریزی اقتصادی خود را، حول محور سرمایه گذاری خارجی متمرکز کرده است؛ اما موضوع فقط به اقتصاد محدود نمی شود. زیرا همین امروز خامنه ای با اشاره به تأثیر شیوه های جدید در امنیت « زیرپوستی » جامعه گفت: «امروزه به واسطه شیوه های جدید، وظیفه نهادهای امنیتی در زمینه مبارزه با تهدیدهای سایبری در فضای فرهنگی و اجتماعی جامعه حساس تر و سخت شده است.» !

البته تمامی این «ارّه بده و تیشه بگیرها»ی مسؤلان بی خرد جمهوری رسوای اسلامی، به ویژه گروه تندروی اصولگرا که حامیان اصلی خامنه ای هستند(چون هر دو طرف می دزدند و می خورند و می برند؛ ولی همدیگر را لو نمی دهند.)؛ با ورود سیدحسن خمینی به صحنه انتخابات مجلس خبرگان رهبری، و پشتیبانی آخوند هاشمی رفسنجانی از او و اعتراض تند وی به شورای نگهبان، در باره رد صلاحیت کردن نوه خمینی، و نیز تکروی های حسن روحانی در جوامع بین المللی، آقایان دریافته اند؛ که اینها در نظر دارند با زدودن خامنه ای از مسند رهبری انقلاب، سید حسن خمینی را بر جای سید علی خامنه ای بنشانند؛ و دست اصولگرا ها را از دامان انقلاب کوتاه نمایند. شاید هم در این تصورند، که حسن روحانی و تیم وی، با زد و بندهائی که با رؤسای ممالک غربی کرده است؛ ریشه ی اصولگراهای بی منطق را، از زمین همیشه شوره زار رژیم پست و منفور اسلامی شان برکنند. و همه قدرت را به دست اصلاح طلبان بدهند؛ و سرنوشت حکومت شان را به آنها واگذار نمایند!

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com