honarvar_Arash

 

«آرش (محمدصادق) هنرور شجاعی» روحانی وبلاگ نویس زندانی، پس از گذراندن دوران محکومیت خود از زندان اوین آزاد شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران،  آرش هنرورشجاعی که به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رهبری، به ۴ سال حبس تعزیری، ۸۰۰ هزارتومان جریمه نقدی، ۵۰ ضربه شلاق و خلع لباس از روحانیت به صورت مادام‌العمر محکوم شده بود، پس از گذراندن دوره محکومیتش، دوازدهم دی ماه سال جاری از زندان آزاد شد.

او در حوزه و دانشگاه تحصیل کرده است.

آقای شجاعی به دلیل ابتلا به بیماری صرع و بیماری قلبی چندین بار ازطرف زندان اوین در بیمارستان‌های مختلف بستری و ازطرف پزشکی قانونی برای وی نامه عدم تحمل کیفر نیز صادر شده بود

او آبان ماه سال ۸۸ در حالی که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی با شکستن در منزل پدری اش به خانه اش هجوم آورده بودند، بازداشت و روانه زندان شد.

در پرونده اتهامی آرش هنرور شجاعی، ۲۰ عنوان اتهامی از جمله توهین به مقدسات، توهین به رهبری، توهین به آیت الله روح الله خمینی ، توهین به روحانیت، تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور،  جاسوسی به نفع دولت آلمان، نشر اکاذیب، همکاری با دولت‌های متخاصم، مسئولیت پروژه اروپایی‌سازی اسلام، انتشار کتاب های ممنوعه و جعل دست خط مراجع درج شده است.

در نهایت مجموعه این اتهامات برای این روحانی وبلاگ‌نویس، چهار سال زندان، ۵۰ ضربه شلاق ، پرداخت هشت میلیون ریال جزای نقدی و خلع لباس به همراه آورد.

او اغلب دوران حبس خود را در بندهای ۳۵۰ و بند ویژه روحانیت اوین سپری کرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com