fetneh-8386

 

همراه با گسترش روز افزون دامنه فعالیت نیرو های مترقی و افزایش سطح آگاهی توده های مردم در میهن بلا زده ما،سران حکومت اسلامی ترفندهای  گونا گونی را بکار گرفته و هر یک  به شیوه ای می کوشند تا تجارب اطلاعاتی و امنیتی  سرمایه داری  را در مقابله با مطالبات زحمتکشان به اشکال مختلف اعمال کنند …

بعد از  خیزش های مردمی سال  ۸۸ ۱۳ و نیز در  انتخابات  «مجلس شورای اسلامی» سال ۹۰ ۱۳  و  انتخابات «ریاست جمهوری اسلامی»  سال ۹۲ ۱۳، هر بار از چند ماه مانده به انتخابات، فریادها و هشدارها بود که از حکومتمداران بلند می شد و مدام نسبت به ظهور «فتنه» ای جدید هشدار می دادند. گویی حضور و ایفای نقش مردم در تقابل با اراده حاکمان، بیم و هراسی همیشگی نسبت به  رویارویی با نیروی متغیر توده های زحمتکش  در آنان ایجاد کرده است.

شبکه و سیع گشت های علنی و مخفی ، دائما  هر آنچه که مخالف میل و اراده‌شان باشد  و یا احتمال تحقق آن را بدهند، «فتنه» خطابش می‌کنند. روزنامه های حکومتی هر روز هیاهوی مشابهی از همان  جنس را منعکس کرده و  در معرض افکار عمومی قرار می دهند. هنوز هیچ خبری از ثبت‌نام کنندگان نبود که حمید رسایی نماینده مجلس نهم  اعلام کرد: « فتنه‌ای بزرگتر از ۸۸ »در پیش است. او با بیان اینکه « فتنه همیشه در راه است»، همان تعبیری را به کار برد که احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری  چهار سال  پیش در هفدهم مهرماه ۱۳۹۰ در سخنانی گفته بود: « فتنه جدید» در راه است.

این آخرین باری نبود که احمد خاتمی از« فتنه آینده » سخن گفت؛سه ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، او در اجتماع مردم تبریز گفت که فتنه‌گران «توبه نکرده » و نقشه دارند.  اندکی پس از آن علی سعیدی نماینده « رهبری» در سپاه ، سخن از مهندسی معقول و منطقی و اجماع اصولگرایان بر «کاندیدای واحد» سخن گفت؛ همزمان ،  محمد علی  جعفری« فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی »بار دیگر با مداخله در «انتخابات» گفته است : بسیجیان اجازه تکرار فتنه ۸۸ را نمی دهند.

«حکایت فتنه » برای ذوب شدگان در ولایت فقیه ، داستان هزار و یک شبی است که پایان نداشته و اما امروزه  برای حکومت فقها  دیگر کارایی ندارد؛ از همین رو اسم رمز به «نفوذ» تغییر یافته، اما تاریخ مصرف کلمه «نفوذ» کوتاه‌تر از آنی بود که بتواند معادلات سیاسی را جا به جا کند؛ به همین دلیل  کنار گذاشته شد  و دوباره واژه « فتنه»  به عرصه  ادبیات سیاسی حاکمیت  اسلامی  باز گشت .

در این راستا « نجات‌الله ابراهیمیان»  عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان ، خیال همفکران خود را راحت کرد و گفت: «ملاک بررسی صلاحیت، رفتار و گفتار داوطلبان در قبال فتنه ۸۸ و مرزبندی با آن است». سپس در پی اعلام  قلع و قمع انتخاباتی نامزد های «اصلاح طلب » با ارقامی بیش  از ۸۰۱ نفر کاندیدای مجلس خبرگان رهبری و به دنبال راه اندازی “نهضت انصراف” از سوی  شورای نگهبان بر پایه نظر «بیت رهبری»، ترکیب تقرییأ قطعی مجلس خبرگان آینده،  یک ماه مانده به انتخابات اعلام شد!

براساس تصمیم شورای نگهبان ، در شش استان (هرمزگان، سمنان، خراسان شمالی، بوشهر، آذربایجان غربی و اردبیل) تنها به تعداد نماینده یا نمایندگان مورد نیاز، کاندیدای بدون رقیب وجود دارد؛  مضحک این است  که در این شش استان  حتی نیاز به صندوق انتخابات هم نیست ؛ زیرا هر کاندیدا  اگر تنها به خودش رای بدهد، وارد مجلس خبرگان خواهد شد. به این ترتیب تکلیف ۱۰ درصد کرسی های مجلس خبرگان قطعی  است. در ۹ استان دیگر (خوزستان، آذربایجان شرقی، همدان، لرستان، قزوین، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری و ایلام) تعداد افراد تایید صلاحیت شده یک نفر بیشتر از کرسی ها بوده  و احتمال پیروزی قطعی نامزدهای مورد نظر شورای نگهبان بیش از ۶۰ درصد است. به این ترتیب شورای نگهبان تکلیف نزدیک به ۷۰ درصد کرسی های مجلس خبرگان این نهاد ضد مردمی  را روشن ساخته است. در بقیه استان ها نیز وضعیت به گونه ای است که تنها کاندیداهای مورد نظر «رهبر »شانس بیشتری خواهند داشت و تنها در هفت استان شانس کاندیداها کمتر از نصف است. این بازی‌ها را نمی‌توان «انتخابات» و به‌رسمیت شناختن حقوق مردم دانست. حاصل شرکت در این بازی‌ها، ادامه یافتن وضعیت فاجعه‌بار کنونی در میهن ماست.

سال هاست که از رسانه‌های ملی و غیرملی و خبرگزاری‌هایی که با پول مردم اداره شده و بر علیه مردم می‌نویسند و نیز تریبون‌های رسمی‌ و شناخته شده ، فریاد می زنند: که «دشمن» در راه است و فتنه بر بام ! …..

«دشمن»  کسی به غیر از  حاکمیت موجود نبوده و نیست و «فتنه»  همان  ترفندهاییست که این حکومت رعب و وحشت ۳۷ سال است که   با هدف غارت منابع ملی  و ثروت های بی کران مردم ، بر گرده ی زحمتکشان میهن مان  چون دشنه ای فرو می کوبد ؛ مردمانی که از بام تا شام برای گذران زندگی ، رنج هزاران ستم را بر شانه های استوار خود حمل می کنند .

مهران مهر آئین

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com