رژیم استبداد حاکم مدتهاست که از نظر اکثریت قاطع مردم کشور ما محکوم به نابودی است که حتی برخی از دست اندکاران حکومت نیز این حقیقت را انکار نمی کنند که رژیم «ولایت فقیه» کوچکترین قرابت با آزداندیش و دمکراسی ندارد،تنها با اتکائ به سرکوب و حشیانه،شکنجه و کشتار وسیع دگراندیشان و خاموش کردن هرگونه صدای مخالفتی به حیات خود ادامه می دهد.حصر کردن میر حسین موسوی ،کروبی وزهرا رهنورد و هزارها زندانی سیاسی و عقیدتی  جدا از این اسلوب حکومتی فقها نبوده و نیست!…..

اردشیر امیرارجمند (مشاور میرحسین موسوی) به اظهارات هاشمی شاهرودی (رئیس پیشین قوه قضائیه ولایی)پاسخ دا د.  هاشمی شاهرودی در مصاحبه ای مدعی شده بود ابتدا وعده داده بود در تلویزیون حاضر شود و تظاهرات اعتراضی را لغو کند اما ناگهان از انجام وعده خود خودداری کرده است.

پاسخ مشاور میرحسین موسوی به  شاهرودی که در صفحه اینستاگرامش منتشر شده به شرح زیر است:

«در پایگاه خبری انتخاب به نقل از  شاهرودی در مورد دیدار ایشان با میرحسین موسوی پس از انتخابات ۸۸ آمده است: “در ماه‌‌های آخر مسئولیتم بود. در مرداد ۸۸ دوره من تمام می‌شد…یک جلسه آقای موسوی و آقای هاشمی را به قوه قضائیه دعوت کردیم. آقای موسوی برای تظاهرات اعلامیه داده بود. گفتم آقا! اینکار را نکنید و از این کار دست بکشید. گفتم اگر به نتایج انتخابات اعتراضی دارید، آقا قبول دارند و هیئتی را برای بررسی معین می‌کنند. گفت شرط لغو بیانیه این است که به من اجازه بدهند در صدا و سیما صحبت کنم. گفتم می‌شود این کار را کرد… به دفتر آقا زنگ زدم. آقای جلیلی تازه دبیر شورای امنیت شده بود. به ایشان هم زنگ زدم و گفتم ایشان چنین شرطی دارد. گفتند ما ترتیب کار را می‌دهیم. گفتم باید به صدا و سیما بگویید که زمان بگذارند که ایشان صحبت کند. بعد گفتم آقایان با شرط شما موافقند، شما هم تظاهرات را لغو کنید… آنجا پیش ما قول داد این کار را بکند و آنها هم واقعاً حاضر بودند که به ایشان برای صحبت در تلویزیون وقت بدهند، اما از پیش ما که رفت، نمی‌دانم کدام خنّاسان ذهنش را عوض کردند و کار خودشان را کردند.”
بنابراین مشخص است که تقاضای آقای موسوی حق صحبت‌کردن مستقیم و بی‌واسطه با مردم برای چند دقیقه بوده است. مقامات عالی کشور هم به گفته آیت‌الله شاهرودی موافق بودند. اما چرا این اتفاق که می‌توانست سیر بسیاری از حوادث ناگوار را تغییر دهد رخ نداد؟ پاسخ به سوال  شاهرودی روشن است. آقای ضرغامی رییس وقتِ صدا و سیما حداقل دو بار شخصا اعتراف کرده‌اند که ایشان با صحبت کردن مستقیم و فردیِ مهندس موسوی با مردم مخالفت کردند. (خبرگزاری فارس ۱۲ آبان ۹۴ و خبرگزاری ایسنا ۲۵ آذر ۹۳)… صدا و سیما که از چند کانال در تمام شبانه‌روز فرصت پاسخ‌گویی و البته تخریب موسوی و کروبی را داشت و ناجوانمردانه نیز از آن سوء استفاده کرد. راستی این چند دقیقه صحبت مستقیم چه تاثیری می‌توانست در مردم داشته باشد که این‌قدر از آن واهمه داشتند؟… حالا این سوال مطرح می‌شود که آیا آقای ضرغامی شخصا چنین تصمیمی را گرفتند یا به ایشان دستور داده شده است؟».

[اگرچه علیرغم نارضایتی توده ها ، اوجگیری بحران اقتصادی- اجتماعی و تشدت در گیریها و جنگ قدرت در درون حاکمیت، هنوز رژیم پا بر جا مانده است علل آنرا در نبود یک چنبش سازمان یافته مردمی و عدم شکل گیری یک آلترناتیو واحد ملی و دمکراتیک ارزیابی کرد.واقعیت کتمان نا پذیر  این است که  کلیه نیروهای مترقی ،احزاب وسازمان های سیاسی وتاریخ دار به یک برنامه مشترک برای استقرار آزادی درمیهن ما نیازمند است تجربه نشان داد، تاخیر در ایجاد یک اعتلاف وسیع با در نظر گرفتن اصول دمکراتیک و قبول پلورالیسم سیاسی- نظری، بی شک عواقب فاجعه باری برای جنبش ضد استبدادی میهن ما در بر خواهد داشت]

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com