downloadآثار نیکی کدی شامل ۹ کتاب به قلم خودش و ۱۰ کتاب تألیفی با همکاری دیگران و بیش از ۱۰۰ مقاله است که اغلب آنها دربارۀ ایران و دنیای اسلام است.

علاوه بر نوشته‌های آکادمیک در مجلات و کتب تخصصی، برخی مقالاتش در روزنامه‌هایی چون لوموند، لوس‌آنجلس تایمز، گاردین و هرالد تریبون به چاپ رسیده است. کدی پایه‌گذار و سردبیر مجلۀ Contention بودکه از ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۶ منتشر می‌شد و به درج مباحث و مناظرات نظری مرتبط با جامعه، فرهنگ و علوم می‌پرداخت. او در عکاسی، تهیۀ اسناد تاریخ شفاهی و ضبط صدا و تصویر نیز تبحر دارد. بخش‌هایی از عکس‌های او از یمن و عشایر قشقایی ایران به نمایشگاه‌ها راه یافته است. چند مقاله از او همراه با عکس‌هایش از آثار تاریخی اصفهان و پرسپولیس و نیز دربارۀ فرش و صنایع دستی ایران در کیهان اینترنشنال چاپ ایران در ۱۹۷۴م/۱۳۵۲ش به چاپ رسیده است.

دانلوود پی دی اف مقاله نیره توحیدی

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com