فنگ شویی: فنگ شویی در اصل درباره ی مفهوم ”چی” – نیروی زندگی یا جریان انرژی – در خانه ی شما است. درست مانند طب سنتی چینی که ”چی” جریان انرژی در بدن است، در فنگ شویی ”چی” جریان انرژی درون خانه های ماست. کارکرد فنگ شویی بر اساس روشی است که ما انرژی وارد شده و جریان یافته درون منزل مان را شکل می دهیم. اگر امیدوار اید با به کار بردن تکنیک های فنگ شویی، جریان انرژی را در دکوراسیون منزل تان بهبود بخشید یا به استخدام یک مشاور برای تحول کامل انرژی های منزل تان فکر می کنید، در هر صورت آگاهی بیشتر از این هنر باستانی باعث بهبودی جریان زندگی شما در خانه تان می شود. چندین مکتب مختلف فنگ شویی وجود دارد، اما چیدانه امروز به بعضی از مفاهیم بنیادی مشترک در فنگ شویی می پردازد. با ما همراه باشید…

انرژی خلاق را به بیرون از پنجره نفرستید. قرار دادن میز کار در مقابل پنجره ای با چشم انداز زیبا ممکن است ایده ی وسوسه کننده و جذابی باشد، اما قبل از این کار، مفهوم «حالت تسلط» فنگ شویی را در نظر بگیرید. با قرار دادن میز تان در حالت تسلط – مکانی که شما می توانید بیشتر اتاق را ببینید (از جمله درب ورودی) – شما احتمالا امنیت و کنترل بیشتری در فضا احساس می کنید. ضمنا هدف اولیه ی اتاق تان را به خاطر آورید – محلی برای آرامش و رویاپردازی است؟ اگر بله، پس قرار دادن میز تان دقیقا روبروی پنجره احتمالا مطلوب است؛ اما اگر هدف تان خوب کار کردن است، چیدمانی دیگر پاسخ گوی شما خواهد بود.
همچنان دوست دارید از منظره لذت ببرید؟ پس میز تان را طوری قرار دهید که پنجره در یک سمت آن باشد تا بتوانید در زمان استراحت نگاهی به بیرون بیندازید. اگر می خواهید بیشتر با فنگ شویی اتاق کار برای موفقیت در کار آشنا شوید، این مطلب چیدانه را از دست ندهید.

اتاق خواب تان را برای داشتن یک رابطه ی بهتر متعادل کنید. با چیدمانی که به شما امکان دیدن درب ورودی از روی تخت تان بدهد، اصل «حالت تسلط» را در اتاق خواب تان نیز اجرا کنید. قرار دادن تخت خواب دقیقا روبروی درب، بدیمن تلقی می شود. سعی کنید آن را خارج از مرکز قرار دهید.
در اتاق خواب های دونفره، برای ایجاد برابری در رابطه، مهم است که از میز های پاتختی و آباژور های هم اندازه استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: فنگ شویی اتاق خواب با انتخاب مناسب تخت

پنج عنصر را در هر اتاق داشته باشید. در حالی که نیاز نیست ۵ عنصر را (آب، چوب، آتش، خاک و فلز) عینا در فضا بیاورید، سعی کنید از چیزهایی استفاده کنید که نشانگر این عناصر در فضای شما باشند. برای مثال شیشه یا آینه می توانند مظهر آب باشند، شمع یا آباژور به جای آتش و سرامیک به جای خاک باشد. اتاقی با مظاهر این پنج عنصر احساس راحتی و تعادل بیشتری می دهد.

برای سلامت و انرژی، ریخت و پاش ها را تمیز کنید. یکی از ساده ترین روش ها (البته نه آسان ترین) برای شروع هماهنگ کردن منزل تان با اصول فنگ شویی، تمیز کردن ریخت و پاش ها است. ریخت و پاش انرژی ما را می گیرد، هم از نظر فیزیکی (با قرار گرفتن بر سر راه ما) و هم به صورت ناخودآگاه (با یادآوری کارهای ناتمام به ما). از طرف دیگر، یک خانه ی تمیز و منظم حاکی از سلامت و انرژی پویا است که بیشتر ما می توانیم از آن استفاده کنیم.
چیدانه پیش از این شما را با فنگ شویی برای دکوراسیون داخلی شادی بخش آشنا کرده است.

درباره ی باگوآی بیاموزید و نماد هر اتاق را بیابید. اگر می خواهید اندکی عمیق تر در فنگ شویی کاوش کنید، باید با باگوآی آشنا شوید. نقشه ی باگوآی یک هشت ضلعی است که هر وجه آن مربوط به یک بخش متفاوت از زندگی است: شهرت و اعتبار، روابط، فرزندان، افراد مفید، حرفه/مسیر در زندگی، خودشناسی، آغازها/خانواده ی جدید و دارایی. مرکز این نقشه نمایانگر سلامتی است. با قرار دادن نقشه ی باگوآی روی پلان منزل تان یا یک اتاق خاص، می توانید مکان بخش های باگوآی را درون فضایتان تعیین کنید.

به جبهه ی ورودی منزل تان یک تحول فنگ شویی بدهید. مسیری که انرژی از خیابان به خانه ی شما جاری می شود در فنگ شویی بسیار مهم است. هدف، محافظت خانه ی شما از انرژی های شلوغ خیابان است، در حالی که به طور هم زمان برای مهمانان دعوت کننده خواهد بود.
اگر مقدار زیادی انرژی های شلوغ خیابانی در مقابل خانه تان دارید، کاشتن درخت یا بوته نزدیک پیاده رو، اضافه کردن ایوان یا سقف زدن بر پله های ورودی منزل تان یا قرار دادن مجسمه های سنگین یا گیاهان گلدانی بزرگ نزدیک پیاده رو جلو منزل تان را امتحان کنید. مسیرهایی که به درب ورودی منزل می رسند، به جای یک خط مستقیم طولانی باید منحنی های آرامی باشند.
اگر می خواهید ورودی دعوت کننده تری داشته باشید، از نورپردازی برای جلب توجه دید به سمت داخل، پله های عریض تر برای درب ورودی و پلاک های بزرگ و واضح استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: فنگ شویی ، ورودی خانه شما را متحول می کند!

خودتان را به درمان های رایج فنگ شویی عادت دهید. به محض اینکه شروع می کنید خانه تان را از دیدگاه فنگ شویی ببینید، متوجه می شوید که اصول آن با نماد ها خیلی درگیر اند: گوشه های تیز به معنای خطر هستند، گیاهان در حال پژمرده شدن نشانه ی بیماری اند و … . شما به راحتی می توانید آرامش در نشیمن با فنگ شویی تجربه کنید.
زمانی که این دیدگاه ها را پیدا کردید، می توانید درمان های فنگ شویی را به کار ببرید. درمان های رایجی که در بسیاری از موقعیت ها می توانند سودمند باشند، شامل آینه ها، اشکال هشت ضلعی، کریستال ها (مخصوصا به صورت آویزان از سقف)، گیاهان سبز تازه و آب (آب روان برای انرژی، آب ساکن و عمیق برای تفکر و تعمق) هستند.

عکس طراحی فضای ورودی و راهرو منزل کاری از دکوراسیون طرحینه

مسئله: بازشو درب به سمت دیوار
راه حل فنگ شویی: اگر درب ورودی منزل تان روبروی یک دیوار با اندکی فاصله باز می شود، این می تواند یک احساس مسدود شده بر فضای ورودی منزل شما ایجاد کند. برای کشش نگاه به سمت داخل، از آثار هنری آویزان استفاده کنید. آینه که از درمان مهم فنگ شویی است، در این مورد انرژی را به خیابان منعکس و باز می گرداند. بنابراین اگر می خواهید به فضا حس دعوت کنندگی و ماندن بدهید، گزینه ی خوبی نیست.

عکس نمونه کارهای گروه کاین
مسئله: اشیای سنگین در بالای سر

راه حل فنگ شویی: چراغی بزرگ یا آینه ای سنگین، حتی اگر محکم و با امنیت کامل نصب شده باشند، به صورت ناخودآگاه شما را نگران می کنند. تنها کاری که در این مورد می توان انجام داد، جا به جایی خود شیء یا مبلمان زیر آن است.

مطلب پیشنهادی: فنگ شویی آرامش را به اتاق خواب می آورد

عکس نمونه کارهای مهندسین مشاور طرح ری را

مسئله: سقف شیب دار
راه حل فنگ شویی: سقف های شیب دار انرژی ناراحت کننده ای برای کسانی که زیر آنها می نشینند یا مشغول به کار هستند ایجاد می کنند. از یک لامپ رو به بالا یا یک گیاه سالم در گوشه ی پایین تر برای متعادل ساختن انرژی های رو به پایین استفاده کنید.

اگر دوست دارید با اجرای اصول فنگ شویی، آرامش و انرژی های مثبت را در دکوراسیون منزل خود جاری سازید، دست به کار شوید و با چند تغییر کوچک، خانه تان را سرشار از شادی کنید. ضمنا می توانید سوالات خود را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه با دیگر کاربران در میان بگذارید. طراحان دکوراسیون داخلی نیز برای اجرای ایده های مطلوب شما در کنارتان خواهند بود. از اهالی فن چیدانه غافل نشوید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com