یک فعال حقوق بشر به شبکه‌ی حقوق بشر کُردستان گفت رئوف محمد علی زندانی سیاسی کُرد که در بند ۱۰، بند زندانیان جرایم قتل و مواد مخدری زندان مرکزی ارومیه بسر می‌برد در اعتراض به عدم انتقال ایشان به بند ۱۲، بند زندانیان سیاسی اقدام به اعتصاب غذا کرده است.

به گفته‌ی این منبع، رئوف محمد علی از روز یک شنبه ۲۶ مهرماه اقدام به اعتصاب غذا نموده و روز گذشته چهارشنبه ۲۹ مهرماه مسئولین زندان مرکزی ارومیه این زندانی اعتصابی را به سلولهای انفرادی منتقل کرده و به او اعلام کرده‌اند تا زمان ادامه اعتصاب غذا در سلول نگهداری خواهد شد و از حق ملاقات و تماس با خانواده نیز محروم خواهد مگر به اعتصاب غذای خویش پایان دهد.

این فعال حقوق بشر در خصوص سابقه‌ی این زندانی سیاسی گفت رئوف محمد علی شهروند کُرد ساکن ارومیه ( اصالتا اهل کُردستان عراق ) حدود ۶ ماه قبل در شهر کرمانشاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه امنیتی این شهر مشهور به میدان نفت منتقل شده و به مدت یک ماه تحت بازجویی قرار گرفت. بعد از این مدت در جهت تکمیل بازجویها تحویل نیروهای اداره‌ی اطلاعات ارومیه داده ‌می‌شود و در روز انتقال به ارومیه نیروهای امنیتی به وی اعلام کرده که برای وی حکم اعدام صادر شده و آنها نیز برای اجرای حکم اعدام، وی را به محل اجرای حکم اعدام منتقل می‌کنند، بعد از شنیدن این ادعاها این شهروند بازداشتی جهت خودکشی خود را از خودروی در حال حرکت به پایین می‌اندازد که در نتیجه‌ی آن یک دست وی شکسته و پایش نیز به شدت زخمی می‌شود.

این منبع در پایان افزود بعد از انتقال این شهروند بازداشتی به بیمارستان و بستن گچ این بار به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات ارومیه منتقل شده و به مدت دو ماه مورد بازجویی قرار گرفت و بعدا به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد. او بعد از انتقال به زندان به دستور حفاطت اطلاعات زندان به بند ۱۰ زندان که محل نگهداری زندانیان جرایم مواد مخدری و قتل است منتقل شد. در اوایل مهرماه از سوی شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با حزب حیات آزاد کُردستان ( پژاک ) به ده سال زندان محکوم شد و این حکم به صورت شفاهی در زندان به او ابلاغ شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com