elahe ahmadi tirandaziقهرمان تیراندازی ایران در تازه​ترین رنکینگ فدراسیون جهانی تیراندازی در رده نخست این فهرست قرار گرفت. نام نجمه خدمتی دیگر تیرانداز جوان ایرانی در رتبه دهم این جدول دیده می​شود.
در پی اعلام تازه​ترین رنکینگ فدراسیون جهانی تیراندازی، الهه احمدی، تیرانداز ایرانی که در رشته تفنگ بادی ۱۰ متر فعالیت می​کند، در جایگاه نخست این فهرست قرار گرفت. نجمه خدمتی دیگر تیرانداز جوان ایرانی که نخستین طلای مسابقات بازی​های آسیایی اینچه‌ئون کره جنوبی در سال گذشته را به اردوی تیم ملی ایران آورده بود هم در رده دهم این رنکینگ قرار گرفت.

الهه احمدی در جریان برگزاری رقابت​های تیراندازی المپیک لندن موفق به راهیابی به فینال این رقابت​ها شده بود. او همچنین در بازی‌های آسیایی گوانگجو با کسب سه مدال نقره و برنز، از موفق​ترین ورزشکاران کاروان ایران لقب گرفت. احمدی به همراه نجمه خدمتی، به تازگی موفق به کسب سهمیه المپیک ریو ۲۰۱۶ در مسابقات آذربایجان شده و همچنین عنوان نخست رقابت​های فینال قهرمانان جهان در مونیخ آلمان را به دست آورده است.

نجمه خدمتی که در رده دهم رنکینگ فدراسیون جهانی قرار گرفته است، پیش از این به عنوان رکورددار فینال جهان در سال ۲۰۱۴ معرفی شده بود. او با ۱۹ سال سن یکی ازجوان‌ترین تیراندازان ایران است. خدمتی در مسابقات آذربایجان در رده سوم قرار گرفت و موفق به کسب دومین سهمیه المپیک ریو برای تیم ملی تیراندازی ایران شد.

بیشتر بخوانید: ایران در رده‌بندی مدال‌ها، مقام پنجم آسیا را از آن خود کرد

احمدی که در فینال مسابقات المپیک لندن با کسب امتیاز ۱\۴۹۹ به مقام ششمی رسیده بود از امیدهای اصلی کسب مدال ایران در المپیک ریو به حساب می​آید.

او علاوه بر موفقیت​هایش در تیراندازی به لحاظ اخلاقی هم یکی از ورزشکاران به​نام این عرصه محسوب می​شود. مهدی هاشمی ، رییس فدراسیون تیراندازی چندی پیش درباره الهه احمدی گفته بود: «او واقعا به عنوان یکی از الگوهای اخلاقی و فنی در ورزش ایران محسوب می‌شود و همواره چه در اردوها و چه در مسابقات خود را پایبند به رعایت اصول حرفه‌ای و اخلاقی می‌داند و از این بابت یک الگو در ورزش ایران است. امیدوارم سایر ورزشکاران هم رفتار حرفه​ای او را مورد توجه قرار دهند.»

الهه احمدی شهریور ماه سال گذشته در حالیکه مقام ششمی المپیک را به تازگی به دست آورده بود، پس از ناکامی در مسابقات آسیایی بدون بهانه آوردن​های رایج با صراحت به خبرنگاران گفته بود: «هیچ بهانه‌ای نمی آورم و قبول دارم که حریفانم از من آماده‌تر بودند و من ضعیف عمل کردم.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com