1_634852150682117029_s_DJbv7D1.jpg.885x520_q85_box-0,12,300,188_crop_detail_upscale

درباره ی فجایع جانخراش عربستان سعودی و حکم اعدام نوجوانان
هم میهنان!
چنانکه متاسفانه آگاه شده ایم، در جریان به انجام رساندن مناسک حج، بیش از ​۱۰۰۰ نفر از زایران جان باخته و بیش از ۱۵۰۰ نفر مجروح و چیزی نزدیک به همین شمار نیز مفقود شده اند. به قرار اطلاع تا به امروز بیش از ۲۰۰ نفر از هموطنان ایرانی کشته شده، و نزدیک به ۳۰۰ نفر نیز مفقودالاثرند و دهها تن دیگر مجروح شده و در بیمارستانها به سر می برند.
ما کنشگران کارزار لگام (لغو گام به گام مجازات اعدام )، ضمن ابراز تاسف عمیق خود از این گونه رخدادهای جانخراش که هرسال نیز کمابیش اتفاق می افتد از دولت عربستان سعودی می خواهیم که بیش از این دراندیشه ی به انجام رساندن مسئولیتش در حفظ جان و سلامت همه ی زایران باشد.
همزمان، این دولت و نیز دولت ایران، بر اجرای حکم اعدام نو جوانانی که درسن کمتر از ۱۸ سال مرتکب جرم شده اند پافشاری می کنند. هم اکنون یک نوجوان عربستانی در معرض مجازات اعدام قرار دارد و همین موضوع در باره ی یک نوجوان دیگر ایرانی نیز صادق است. ما خواهان لغو هرچه سریعتر مجازات اعدام برای این نوجوانان، و لغو کلی مجازات اعدام هستیم.

کنشگران کارزار لغو گام به گام اعدام ـ لگام
تهران ـ ۸ مهر ۱۳۹۴

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com