Video Player

تیم فوتسال ایران با پیروزی یک بر صفر برابر تیم پرقدرت ژاپن، قهرمان نخستین دوره‌ی مسابقات فوتسال قهرمانی زنان آسیا شد.

در این دیدار که شنبه‌شب (۲۶ سپتامبر-۴ مهر) در استادیوم شهر نیلای مالزی برگزار شد، تک گل تیم ایران را فرشته کریمی در دقیقه‌ی هشت بازی به ثمر رساند. روی این گل، سارا شیربیگی با توپ‌گیری و پاس دقیق خود، نقش به سزایی داشت.

تیم ایران این دیدار را با تاکتیک پرس در زمینه‌ی حریف آغاز کرد و پس از این‌که با همین روش به گل رسید، به تاکتیک دفاع و ضد حمله تغییر روش داد. موضوعی که باعث شد، ژاپنی‌ها با وجود این‌که در ۷۲ درصد زمان بازی توپ را در اختیار داشتند، نتوانند از این برتری، استفاده کنند. در این میان، چند فرصت‌ خوب تیم ژاپن نیز با واکنش‌های فرزانه توسلی، دروازه‌بان تیم ایران روبه‌رو شد.

ملی‌پوشان فوتسال ایران پیش‌تر در مرحله‌ی گروهی این رقابت‌ها موفق شده بودند تیم‌های هنگ‌کنگ، ازبکستان و مالزی را به ترتیب با نتایج ۶-۰، ۹-۱، و ۴-۲ شکست بدهند و سپس با پیروزی ۱-۰ برابر تایلند در دیدار نیمه‌نهایی، راهی بازی فینال شوند.

نسیمه غلامی (کاپیتان)، فرزانه توسلی، ‌ فرشته کریمی، ‌ فهیمه زارعی، فاطمه اعتدادی، اعظم آخوندی، ‌ طاهره مهدی‌پور، ‌ سحر پاپی، سارا شیربیگی، ‌ زهره میثمی، سپیده زرین‌راد، ‌ سهیلا ملمولی، ‌ مهسا نظری و نغمه مرادی، ۱۴ بازیکن تیم ایران را در این مسابقات تشکیل می‌دادند.

هدایت تیم ایران بر عهده‌ی فروزان سلیمانی بود و علی صانعی، مدیر فنی تیم فوتسال مردان ایران نیز به عنوان مشاور در کنار کادر مربی‌گری این تیم حضور داشت.

 

Fereshteh-Karimi-Iran-Futsal

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com