localization lab

برای شرکت در بومی‌سازی نرم‌افزارهای دسترسی آزاد به اینترنت برای فارسی‌زبانان برای سیستم عامل Tails در روزهای ۲۹ سپتامبر تا ۲ اکتبر ۲۰۱۵ (۷ام تا ۱۰ام مهرماه ۱۳۹۴) در آمستردام به ما بپیوندید.

کارگاه بومی‌سازی Localization Lab با همکاری بنیاد بارو و رادیو زمانه و پشتیبانی Open Fund Technology جامعه فارسی‌زبان را در هفته‌ی آینده گردهم می‌آورد تا سیستم‌عامل Tails (سیستم‌عامل قابل حمل) که برای فعالان جامعه‌ی مدنی٬ بلاگرها٬ فعالان حقوق‌بشر و روزنامه‌نگاران بسیار پر کاربرد است را برای جامعه‌ی فارسی‌زبان ترجمه و بومی‌سازی کنند.

Tails چیست؟

Tails یک سیستم‌عامل است که می‌تواند به جای هارددیسک رایانه روی دیسک‌های قابل حمل (DVD٬ USB٬ SD Card و ) نصب شود. این سیستم‌عامل توسط این دیسک‌های قابل حمل می‌تواند جابه‌جا شود و وابسته به رایانه نیست. Tails قصد دارد تا حریم خصوصی کاربر را حفظ کند و استفاده او از اینترنت را به صورت ناشناس باقی بگذارد. Tails می‌تواند:

از اینترنت به صورت ناشناس استفاده کند و فیلتر را دور بزند

تمام ارتباطات شبکه را از طریق TOR انجام دهد

هیچ ردپایی از خود در رایانه‌ایی که از آن استفاده شده باقی نگذارد مگر آنکه از آن بخواهید این‌کار را بکند

از state-of-art برای رمزگذاری فایل‌ها٬ ایمیل‌ها و پیام‌ها استفاده کند

بر روی سیستم‌عامل Debian GNU/Linux سوار شده است

در روز نخست این دوره (۲۹ سپتامبر | ۷ مهر) با حضور یک متخصص امنیت و یک برنامه‌نویس این سیستم‌عامل در مورد تاریخچه٬‌ موارد استفاده و طراحی آن صحبت خواهد شد. سپس زمینه‌های استفاده از Tails در ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برای حضور در این دوره نیازی نیست که یک برنامه‌نویس یا متخصص در زمینه‌ی امنیت و یا ضدفیلتر باشید! فقط کافی است که نیت خیر برای گسترش آزادی اینترنت داشته باشید و بخواهید از موسیقی خوب٬ غذای لذیذ و همراهی دیگران لذت ببرید.

مکان برگزاری جایی در نزدیک مرکز شهر آمسترردام خواهد بود. محل دقیق را به شما ایمیل می‌زنیم.

زمان برگزاری از ۲۹ سپتامبر (۷ مهر) تا ۲ اکتبر (۱۰ مهر) است. ناهار و پذیرایی در طول روز صورت خواهد گرفت.

به همراه داشتن لپ‌تاپ شخصی شما برای شرکت در دوره بسیار حائز اهمیت است. در صورتی که امکان به همراه داشتن لپ‌تاپ شخصی خود را ندارید در اولین فرصت به ما اطلاع دهید تا یک لپ‌تاپ برای استفاده شما در طول دوره فراهم شود.

برای شرکت در این دوره لازم است که تا قبل از روز ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) درخواست خود به همراه گذیده‌ایی از معرفی خود را به نشانی dkaurin@riseup.net ارسال کنید.

برای شرکت در دوره امکان پرداخت مبلغ محدودی برای هزینه‌های رفت و آمد وجود دارد. در صورتی که مایل به دریافت این کمک‌هزینه هستید٬ در ایمیل خود ذکر کنید.

baroo opentechnologyfundzamaneh-logo-black

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com