«حضور اسراییل در اسکار ۲۰۱۶ با فیلمی فارسی‌زبان»

پنجشنبه, 2ام مهر, 1394

منبع این مطلب رادیو کوچه

نویسنده مطلب:
 

مطالب منتشر شده در این صفحه نمایانگر سیاست رسمی رادیو زمانه نیستند و توسط کاربران تهیه شده اند. شما نیز می‌توانید به راحتی در تریبون زمانه عضو شوید و مطالب خود را منتشر کنید.

 

اسرائیل فیلم فارسی‌زبان «بابا جون» را به‌ عنوان نماینده خود به بخش فیلم خارجی رقابت‌های اسکار ۲۰۱۶ معرفی کرد.
فیلم فارسی‌زبان «بابا جون» به‌ عنوان نماینده اسرائیل با دیگر آثار بین‌المللی برای به‌دست آوردن اسکار بهترین فیلم خارجی رقابت می‌کند.
این فیلم را «یووال دلشاد» کارگردانی کرده و موضوع آن درباره پناهندگی یک خانواده یهودی از ایران در اسراییل است. این اثر به‌ تازگی در جشنواره فیلم تورنتو هم به‌ نمایش درآمد و جوایزی را از رقابت‌های «اوفیر» که به اسکار اسراییلی‌ها شهرت دارد، دریافت کرد. «دلشاد» نویسندگی این فیلم را در کنار کارگردانی آن برعهده داشته است. «نوید نگهبان» بازیگر یک نقش تروریستی در سریال پرحاشیه «سرزمین مادری» هم نقش اصلی این فیلم را ایفا کرده است.
درباره داستان این فیلم آمده است: «موتی» تک‌فرزند خانواده‌ای است که مالک یک مزرعه بوقلمون هستند. در این خانواده، پدرسالاری حکم‌فرماست. وقتی پسر خانواده تصمیم می‌گیرد مزرعه را با تمام شدن تحصیلاتش ترک کند، همه در برابر او موضع‌گیری می‌کنند.
تا کنون بیش از ۶۰ کشور نماینده‌های خود را برای شرکت در این بخش از رقابت‌های اسکار معرفی کرده‌اند. سال گذشته رکورد تعداد فیلم‌های بخش خارجی اسکار به ۸۳ رسید و جایزه نهایی آن نصیب «آیدا» نماینده کشور لهستان شد.
بابا چون

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com

مطلب را به بالاترین بفرستید

این مطلب خلاف آیین نامه تریبون است؟ آن را به ایمیل tribune@radiozamaneh.com گزارش کنید
Join

دسته‌بندی‌ها: تمام مطالب, سینما و تئاتر

برچسب‌ها: | | | |

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را بنویسید.