هم میهنان گرامی

سال جدید یهودیان بهانه ای شد که جدای از تبریک به این عزیزان در هر کجای دنیا اشاره ای به اتحاد در ادیان و صلح، جدای از اعتقادات مذهبی، رنگ پوست، نژاد، زبان و تفاوت های قومی و … داشته باشیم.

khaled horrani2014-10-19 at 11.03.27
این روز را به عزیزان یهودی در هر کجای دنیا تبریک عرض می کنم و امیدوارم روزهای اینده برای یکایک آنها سرشار از صلح و آزادی باشد.

آن چیزی که انسان را از دنیای خاکی و مادیات و وابستگی های دنیوی دور میکند ایمان به یگانگی خداوند متعال است و این اصل و موضوعی است که در همه ادیان به روشنی به آن اشاره شده است و ادیان همواره به دنبال صلحی بودند که بعد از آن جنگ و اختلافی در میان نباشد.

متاسفانه در دنیای امروز تفرقه در میان ادیان مختلف به شدت به چشم می خورد و این موضوعی است که باید از میان برداشته شود و همه افراد با هر دین و مذهب با یکدیگر و با وحدت کنارهم قرار گیرند و این وحدت را می توان با در نظر گرفتن مشترکات و گفت گو در این باره به سوی واقعیات پیش برده و عملی ساخت به خصوص در جهان امروز که جنگ، استبداد و تفرقه میان ادیان به اوج خود رسیده و متاسفانه قربانی اصلی این اختلافات کودکان بی گناه هستند که حق و حقوقشان پایمال و در حال ضایع شدن است.

این صلح در گذشته های دور به واقعیت پیوست و ما می توانیم با تلاش زنجیرهای این اتحاد را محکم تر کنیم همان گونه که زرتشتی ها، یهودیان، مندائیان، بهائیان، آسوری ها و ارامنه در کنار مسلمانان شیعه و سنی قرن های زیادی با یکدیگر به مسالمت و برابری زیسته اند آنها به هم کمک کرده از هم آموختند و در این میان از بین همه این ادیان سرزمینی با نام ایران شکل گرفت که شاید در اینده ای نزدیک سرزمین صلح ادیان باشد.

با امید به روزی که در کنار یک دیگر بدون در نظر گرفتن اعتقادات مذهبی و قومی، نژاد،رنگ پوست، پرچم و زبان با صلح و ارامش زندگی کنیم.

خالد حردانی – زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) – ۲۶ شهریور ۱۳۹۴

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com