پیام تسلیت جمعی از زندانیان سیاسی کُرد در زندانهای ایران به مناسبت درگذشت شاهرخ زمانی

جمعی از زندانیان سیاسی کُرد زندانهای مختلف ایران با انتشار نامه ای درگذشت شاهرخ زمانی را به خانواده وی، مبارزین اقشار زحمت‌کش و خلقهای تحت ستم تسلیت گفتند. متن این نامه را که نسخه ای از آن در اختیار شبکه‌ی حقوق بشر کُردستان قرار گرفته است،منتشر می‌شود:

“ مرگ ستاره نویدبخش طلوع خورشید است “

خبر درگذشت نا به هنگام رفیق شاهرخ زمانی در زندان رجایی‌شهر همه ما را متاثر کرد. وقوع چنین مرگهای بار دیگر اثباتی است بر سیاست فشار، سرکوب، تبعیض دولت جمهوری اسلامی علیه زندانیانی که همچنان به مقاومت خویش ادامه می‌دهند، زندانیانی که حتی نفس کشیدن آنها در میان دیوارهای بلند زندان به مانند طوفانیست که دنیای دشمنان آزادی و برابری را بر هم زده است.
بدون شک مسئولیت اصلی جان زندانیان سیاسی بر عهده دولت است که آنها در بدترین شرایط زندان و در میان دستگاههای ضدپارازیت نگه داشته و آنها را از ابتدایی‌ترین حق هر زندانی به مانند مرخصی، رسیدگی پزشکی و.. محروم کرده و این حق به عنوان امتیار معرفی کرده تا از آن به عنوان ابزاری برای به تسلمیت گرفتن زندانیان استفاده نماید اما هستند زندانیان به مانند زنده‌یاد شاهرخ زمانی که تا لحظه مرگ کوچک‌ترین ترددی در مسیر مبارزه حق طلبانه خویش نشان نداده و برای همیشه در تاریخ جاویدان شد.

رفیق شاهرخ در کنار مبارزات عدالت‌خواهی و برابری طلبی قشر زحمتکشان جامعه از مبارزه‌‌ی خلقهای تخت ستم در ایران حمایت می‌کرد و زندانیان سیاسی کُرد نیز به وجود چنین مبارزین افتخار کرده‌اند.

ما ضمن تسلیت به خانواده‌ی محترم شاهرخ زمانی، این ضایعه را نیز به مبارزین اقشار زحمت‌کش و خلقهای تحت ستم در ایران تسلیت می‌گوییم.

جمعی از زندانیان سیاسی کُرد در زندانهای مختلف ایران
سه شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com