حسن روحانی در جریان رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ وعده داده بود که در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند شرایطی را ظرف یک سال فراهم بیاورد که «نه تنها آن‌ها که در حصر هستند آزاد شوند بلکه حتی کسانی هم که به خاطر مسائل سال ۸۸ در زندان هستند، آزاد شوند.
و اکنون دو سال از شعار دادن جناب روحانی می گذرد و آقای رئیس جمهور در جواب سوال خبر نگار در مورد حصرسران جنبش سبز اینگونه پاسخ می دهد که : کسی از تبدیل شدن موضوع _ حصر رهبران جنبش سبز_به یک مساله دائمی سود نمی‌برد.
رئیس جمهوری ایران در پاسخ به سئوالی درباره تلاش‌هایش برای رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران جنبش سبز، گفت که «تلاش خود را برای حل معضلات سیاسی انجام داده‌ام حال در زمان آن می‌توان بیشتر درباره توضیح داد.»
حسن روحانی همچنین تاکید کرد که «لازم نیست همه چیز را هم اعلام کرد» و پیش از موعد اعلام کردن اقدامات «چیدن میوه نارس» است.
وی در اضافه افزود : «در عین حال باید حوصله لازم را به خرج دهیم تا در زمان مناسب مسائل را به حل و فصل برسانیم. هم تعامل گرا باشیم هم تحمل گرا.»

پینوشت : گفتار حسن روحانی در زمان انتخابات را وقتی با سخنان امروزش کنار هم قرار می دهم یاد این جمله عوامانه می افتم که می گویند یارو خرش از پل جست ! و حالا هم می گوید نباید این ظلم را به مساله دائمی تبدیل کنیم !!
یاد سخنان آیت الله خمینی و دوستانشان در سال ۵۷ وقبل از پیروزی انقلاب افتادم که بنا بود با پیروزی انقلاب ایران ما را گل و بلبل کنند ! و از شیر مرغ تا جان آدمیزاده را مفت بیاورند در خانه تحویل دهند و تنها دلخوش نباشیم که آب و برقمان مجانی می شود بلکه معنویاتمان را هم ارتقا خواهند داد ! و امروز هم شاهدیم که چه آمده بر سر این ملت ! و کجا رفت آن همه قول و قرارها ی دروغین؟!
در آموزه های دینی ما یکی از مهمترین رفتار فردی واجتماعی وفای به عهد است یعنی پایبندی به تعهداتی که داده ایم و مردم را با خود همراه کرده ایم ! حال آقایان برای تعهداتشان اما و اگر می آورند و ملت را به صبوری دعوت می کنند ! گویی فراموش کرده اند که بنا بوده یکساله این پروسه (رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی) را به نتیجه برسانند !
جناب روحانی !
شما که خود لباس دین بر تن دارید بهتر می دانید که دین اسلام با تکرارو تذکر زنده مانده از واجبات الهیه اش گرفته تا ذکر مصائب اهل بیت علیهم السلام ! سکوت و انفعال در برابر ظلم عملی مذموم است و یادآوری و دفاع از مظلوم به هر شکل و نوعی که باشد از واجبات و مهمات الهی و انسانی !
حصر غیر قانونی و نیز حبس زندانیان بی گناه سیاسی سال ۸۸ مساله ای نیست که شما خواسته اید تا با سکوت حل شود ! سکوت در نظر حاکمان ما یا علامت رضایت است و یا علامت شکست ! که مخالفین حصر نه به این رفتار حاکمان راضیند و نه خود را مغلوبه می دانند بلکه رفع حصر و آزادی زندان سیاسی را برای خود عملی واجب و نشانه ای از همدردی با آن مظلومین در حبس می دانند که کمترین امکانات اولیه بهداشتی و در مانی را از آنها دریغ می کنند ! و همه ساکت نشسته اند !
جناب روحانی همانگونه که سالهاست اخبار ملت فلسطین و در این چند سال اخبار یمن و عراق و سوریه به تیتر اول دغدغه های حاکمان این کشور تبدیل شده و شما و دوستانتان حتی یک بار حاضر نشدید بگوئید کسی از دعوای اعراب و اسرائیل که به یک موضوع دائمی تبدیل شده سود نمی برد و به دولت و ملت ما چه ربطی دارد ! که باید از صبح خروس خوان تا پاسی از شب فقط اخبار جنگ و آمارکشته و مجروحین عربها را بشنوند ! پس لطفا به خودتان هم اجازه ندهید و از مردم هم نخواهید تا موضوع زندانیان سیاسی که فرزندان بی گناه و مظلوم این ملت هستند را با سکوت به فراموشی بسپارند ! همانگونه که جناب خاتمی در موضوع حصر آن مرجع مظلوم آیت الله العظمی منتظری رضایت داد و سکوت کرد !

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com