گروهی از دانشجویان ایرانی در کالیفرنیا برای جلب توجه افکار عمومی اقدام به ارسال تصویر نسرین ستوده به جو کره زمین کردند.

این اقدام در شرایطی صورت گرفت که نسرین ستوده ۴۵ روز گذشته را در اعتصاب غذا به سر برده و اخبار بسیار نگران کننده ای از او منتشر شده و تا کنون مجامع، نهادها، دولت ها و چهره های مختلف و هزاران نفر در سراسر جهان برای آزادی از زندان و نجات جان او با صدور بیانیه، ایجاد کارزار انتشار خبر،گزارش، مقاله و…واکنش نشان داده و در تلاش هستند.

این پروژه دانشجویی با پشتیبانی دکتر فیروز نادری مدیر تحقیقات منظومه شمسی ناسا صورت گرفت. این دانشمند ایرانی پیش از این به کارزار پشتیبانی از نسرین ستوده پیوسته و با انتشار عکس خود خواستار آزادی این وکیل و کنشگر اجتماعی شده بود.

به گفته ی یکی از دانشجویان همکارِ پروژه، ارسال پوستر و بنر به ارتفاع بالا که به کمک بالن های هواشناسی انجام می شود، یکی از شیوه های جدید در جلب توجه دادن به موضوعات گوناگون است و در بسیاری موارد از آن استفاده شده است.

در این روش هنگام اوج گرفتن بالن هلیوم، پوستر مورد نظر در معرض دید قرار می گیرد و نیز در ارتفاع بالا تصاویر مخابره شده از دوربین نصب شده در بالن جلوه های بصری خاصی ایجاد می کند که با انتشار تصاویر در شبکه های مختلف کاربران و علاقمندان به این شیوه را مورد هدف رسانه ای قرار می دهد.

در این ویدئو تصاویر مخابره شده از ارتفاع ۷۰ هزار فوتی ( ۲۵ کیلومتری ) زمین ضبط شده است. نکته ی جالب توجه بازگشت بالن به زمین و قابل ردیابی از طریق سیستم مکان یاب تعبیه شده در آن است .

ویدئوی تدوین شده از تصاویر ارسالی بالن حامل تصاویر نسرین ستوده به جو زمین در ساعات نخست انتشار در شبکه یو تیوپ مورد توجه بسیاری قرار گرفته و آمار مشاهده  و باز نشر آن همچنان در حال بالا رفتن است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com