آمستردام برای بیستمین سال پیاپی در ۱۰ مرداد ۹۴ / اول اوت ۲۰۱۵ میزبان هزاران نفر بازدیدکننده بود که برای دیدن مراسم جشن و رژه افتخار همجنسگرایان، دوجنسگرایان و تراجنسیتی‌ها یا همان «کارناوال کانال»، از جای جای دنیا به این شهر آمده بودند.

جشن افتخار دگرباشان جنسی در آمستردام تنها جشن افتخار در جهان است که بر روی قایق‌های شناور بر آب، برگزار می‌شود.

«سهم» موضوع امسال این جشن باشکوه بود. به گزارش پلیس آمستردام، «کارناوال کانال» امسال بیش از صدهزار نفر بیننده و صد‌ها نفر شرکت‌کننده داشت که به وسیله هشتاد قایق در مسیرهای مشخص و از قبل تعیین‌ شده در کانال‌های آبی شهر حرکت می‌کردند.

سال ۱۹۹۶ برای اولین بار این کارناوال در آمستردام برگزار شد. از آن تاریخ این مراسم هرسال در اولین شنبه ماه اوت در این شهر برگزار می‌شود. یکی از اهداف برگزاری این جشن این است که دگرباشان جنسی بتوانند با جرات در فضای عمومی حضور داشته باشند و با افتخار، گوناگونی گرایش‌های جنسی و هویت‌های جنسیتی‌شان را به نمایش بگذارند.

در همین زمینه:

رژه افتخار دگرباشان جنسی در آمستردام (آلبوم نخست) 

جشن و رژه افتخار دگرباشان جنسی در آمستردام (آلبوم دوم)

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com