تریبون زمانه و ماناو برگزار می‌کنند:

نشست اینترنتی به مناسبت جشن افتخار همجنسگرایان، دوجنسگرایان و تراجنسیتی‌ها  (فراجنسی/جنسیتی ها) در اسکاندیناوی

زمان: ۲۹ ژوئیه / ۷ مرداد – ساعت ۱۷ به وقت اروپای مرکزی/ ۱۹:۳۰ به وقت تهران/ایران

وبینار ماناو و زمانه

وبینار ماناو و زمان: شکستن کلیشه‌ها و هنجارها

با شرکت:

میس سلام، درگ ایرانی

موضوع صحبت میس سلام «چه نباید کرد؟» است. فقدان هدف مشخص در میان اعضای جامعه‌ انسانی کوییر و عدم شناخت شاخص‌های ضروری در راستای جنبش کوییر.

نازلی کاموری، نویسنده و پژوهشگر حوزه جنسیت و سکسوالیته

نازلی می‌گوید که همیشه از او پرسش می‌شود که چرا همجنسگرایان، دوجنسگرایان و تراجنسیتی‌ها در رژه‌های افتخاری که در اقصی نقاط جهان برگزار می‌شود با لباس‌ها و آرایش‌های‌های “عجیب و غریب” ظاهر می‌شوند. او با مرور تاریخچه رژه‌های افتخار در آمریکای شمالی و اروپا، به این پرسش پاسخ خواهد داد.

رهام رفیعی. متخصص رسانه‌های جدید و کنشگر حوزه‌ LGBTQI

رهام در مورد «روز ملی اقلیت‌های جنسی٬ شروع و چالش‌ها» در حوزه ایران صحبت خواهد کرد. روز ملی اقلیت‌های جنسی ایرانی از تابستان ۱۳۸۹ (۲۰۱۰) به پیشنهاد جمعی از فعالان حقوق اقلیت‌های جنسی در ایران پایه‌گذاری شد. پیشنهاد ایجاد یک روز برای بزرگداشت و یادآوری همجنس‌گرایان٬ دوجنس‌گرایان و تراجنسی‌های ایرانی در روزی بدون مناسبت در تعطیلات تابستان و خارج از فصل امتحانات به انتخاب اولین جمعه امرداد انجامید. اما برگزاری و پیشرفت این روز به آسانی نبود. چالش‌های پیش‌آمده بعد از اولین بزرگداشت بیش از حد تصور بود تا جایی که برگزارکنندگان این روز را به سکوت و حتی کناره‌گیری از فعالیت‌های اجتماعی کشاند.  در صحبت کوتاهی که در وبینار توسط رهام انجام خواهد شد٬ روش شکل‌گیری و چالش‌های برگزاری این روز مرور خواهد شد.

مهناز قزلو، ژورنالیست و کنشگر حوزه‌ HBTQ

تم فستیوال امسال اسکاندیناوی پایان بخشیدن به نٌرم‌های کلیشه‌ای در باره‌ی جنس و جنسیت، پایان بخشیدن به باورهای منسوخ درباره «رابطه»، «ازدواج»، «خانواده»، «عشق»…،  و پایان بخشیدن به سنت‌های کهنه در مورد پدیده‌های انسانی است. موضوع صحبت کوتاه مهناز هم فرازی از همین‌ها خواهد بود.

هر یک ازشرکت کنندگان در این نشست اینترنتی به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صحبت می کنند و سپس به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه پرسش و پاسخ خواهیم داشت.

برای شرکت در برنامه می‌توانید از طریق این لینک وارد شوید:
https://plus.google.com/events/cqd8pf9ngckicvavgd37kos58g4

این برنامه به صورت زنده از همین صفحه پخش خواهد شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com