محمود علیزاده طباطبایی،  وکیل سعید ملک‌پور که پیش‌تر حکم اعدام موکلش در دیوان عالی کشور ( بالاترین مرجع قضایی ایران) تایید شده بود، امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر از لغو حکم اعدام موکلش خبر داد.

سعید ملک‌پور، ۳۵ ساله، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی متالورژی از دانشگاه صنعتی شریف  و  برنامه‌نویس نرم‌افزار کامپیوتری است که از مهر ماه سال ۱۳۸۷، پس از آنکه از کانادا وارد ایران شد، در زندان به‌سر می‌برد.

وی به خاطر اتهام ” تبلیغ علیه نظام از طریق طراحی سایت‌های مستهجن، توهین به مقدسات، توهین به رهبری، توهین به رئیس‌جمهور، ارتباط با گروه‌های معاند نظام، و فساد فی‌الارض” به اعدام محکوم شده است و چندی پیش طی اعترافات تلویزیونی این اتهامات را پذیرفت.

پیش‌تر در اوایل آبان‌ماه، علیزاده طباطبایی در گفت‌گو با خبرگزاری‌ها، از “توبه و ابراز ندامت” موکلش و درخواست تخفیف برای او خبر داده بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com