دلنوشته شماره هفت: خطای مارکس

مارکس فقید مى فرماید: انسان پول را آفرید و خود بنده آن شد!

11403434_10153366527398622_4954707617277934989_n

من هم می خواهم گفته فوق مارکس را با یک تغییر به این صورت در بیاورم ، به یک دلیل بسیار ساده: انسان اینترنت را آفرید و خود بنده آن شد!

دلیل من این است که در اینجا و سایر کشورهاى غربى روز به روز استفاده از پول نقد (سکه و اسکناس) کمتر و کمتر مى شود و حتى خود من نزدیک به یک سال به سکه و اسکناس دست نزده بودم و بلکه تمام مخارج از طریق کارتهاى اعتبارى و اعتبارات آن لاینى صورت گرفته شد. به تازگى اعلام شده است که کشور دانمارک به عنوان اولین کشور در دنیا ، قانونى در دست تصویب است که انتشار اسکناس از دو سال آینده را ممنوع مى کند.

کشورهاى دیگر به زودى همان راه کشور دانمارک را خواهند رفت. در حالیکه میزان استفاده از شبکه جهانى اینترنت از جمله وب سایت فیس بوک روز به روز بیشتر مى شود و کلا به صورت بخشى از زندگى روزانه مان تبدیل شد و همه ما بنده اینترنت شدیم ، خدا بیامرزد مارکس که در پیشگویهاى مشهور خویش ، ایندفعه دچار خطا گردیده و به جاى سمبل ارتباطات جهانى ” اینترنت ” ، اسم سمبل مادى ” پول ” را مطرح کرده بود!

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com