خانواده‌های سامان نسیم زندانی کرد که در اسفند ماه سال گذشته، خبر اعدام وی به اتهام محاربه، به خانواده‌اش اعلام شده بود و یونس آقایان زندانی اهل حق و محکوم به اعدام، پس از پنج ماه بی‌خبری، با فرزندان خود در زندان مرکزی زنجان ملاقات کردند.

آژانس خبری مکریان روز دوشنبه بیست و دوم تیر ماه گزارش داد، پدر سامان نسیم گفته است در پی تماسی که روز شنبه یازدهم تیر، سامان با ما داشت دیروز (یک‌شنبه) به عزم ملاقات فرزندمان از روستایمان در مریوان به سمت امیدمان در زندان زنجان به راه افتادیم و امروز صبح من و مادر و خواهرش توانستیم سامان را پس از گذشت ۵ ماه ببینیم.

Saman_Nesim

بنابه همین گزارش، پدر یونس آقایان نیز گفته است: دیروز یک‌شنبه (٢١ تیرماه ٩۴) پس از گذشت ۵ ماه توانستیم یونس را در زندان مرکزی زنجان به صورت تلفنی و کابینی ملاقات کنیم.

علی خالدی وکیل سامان نسیم که برای اولین با خبر زنده بودن سامان را به خانواده‌اش اعلام کرده بود، گفته است: بنده از تمام ظرفیت‌های قانون برای نجات جان موکلم استفاده خواهم کرد چون با توجه به محتویات پرونده معتقدم موکل من مستحق حکم اعدام نیست و انشااله به زودی ترتیب انتقال سامان به زندان ارومیه فراهم می‌شود.

سامان نسیم اهل شهرستان مریوان در استان کردستان، در بیست و پنجم تیر ماه سال ٩٠ در در منطقه مرزی آلواتان سردشت بازداشت و در ٢٧ مرداد مردادماه ٩١ به اتهام محاربه توسط دادگاه انقلاب مهاباد به اعدام محکوم شد و در اسفند ماه سال ٩۴ اعلام شد که وی اعدام شده است.

بیشتر بخوانید

سامان نسیم زندانی کرد اعدام شد

عفو بین‌الملل خواستار لغو حکم اعدام زندانی کرد سامان نسیم شد

نگرانی گروه دیده‌بان حقوق بشر در مورد احتمال اعدام سامان نسیم

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com