Vollyball-Championship-6 روزنامه‌ی “جمهوری اسلامی” در شماره‌ی امروز شنبه (۲۳ خرداد-۱۳ ژوئن) خود نوشته که گروهی از “طلاب حوزه‌های علمیه” در نامه‌ای سرگشاده به علی خامنه‌ای، رهبر حکومت ایران و “مراجع تقلید” شیعه، خواهان ممانعت از ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی شده‌اند.

به نوشته‌ی این روزنامه، در بخشی از این نامه آمده است: «ما جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه، حسب‌الامر مولای‌مان حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء مبنی بر رجوع به شما بزرگواران در فتن آخرالزمان، از محضر آن عزیزان و علمای والامقام، درخواست داریم به هر صورت که صلاح می‌دانید جلوی سیل بنیان‌کن تهاجم فرهنگی را سد نموده و با تدبیر و دستورات لازمه، همانند گذشته، مدافع شریعت ناب محمدی صلی‌الله علیه و آله باشید.»

پیش از این، در هفته‌ی گذشته روزنامه‌ی دولتی “ایران” و روزنامه‌ی “اعتماد” از توزیع اطلاعیه‌هایی در سطح شهر تهران خبر دادند که در آن‌ها از “امت حزب‌الله” دعوت شده برای «مقابله و رویارویی با حضور زنان در ورزشگاه‌ها و نهی از منکر مسوولان وزارت ورزش»، روز ۲۹ خرداد در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران حضوری “خونین” داشته باشند.

در روز ۲۹ خرداد قرار است اولین دیدار خانگی تیم ملی والیبال ایران در چارچوب بازی‌های “لیگ جهانی” در برابر تیم امریکا برگزار شود و بسیاری از علاقه‌مندان این ورزش در ایران انتظار دارند که در این روز، بعد از مدت‌ها شاهد حضور تماشاگران زن در سالن مسابقه باشند.

با این وجود، با توجه به اظهارات ضد و نقیض مقامات دولتی در این خصوص، هنوز مشخص نیست که مجوز این حضور برای زنان صادر شود.

این در حالی است که به گفته‌ی محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال ایران، در صورت ممانعت از ورود تماشاگران زن به سالن مسابقات ایران در لیگ جهانی، محرومیت‌های بیشتری برای تیم ایران از سوی فدراسیون جهانی والیبال در نظر گرفته خواهد شد.

این فدراسیون پیش‌تر در روز ۸ نوامبر ۲۰۱۴ (۱۷ آبان ۱۳۹۳) اعلام کرد که تا زمان لغو ممنوعیت ورود زنان به استادیوم‌های والیبال، از برگزاری مسابقات بین‌المللی این رشته در ایران خودداری خواهد کرد. فدراسیون جهانی با تاکید بر این‌که این ممنوعیت شامل لیگ جهانی والیبال در سال ۲۰۱۵ و مسابقات قهرمانی آسیا در همین سال،‌ به دلیل برنامه‌ریزی قبلی نخواهد شد، در نخستین اقدام، میزبانی جام جهانی نوجوانان را از ایران گرفت و به آرژانتین اعطا کرد.

یک ماه بعد از این تصمیم نیز، کنفدراسیون والیبال آسیا میزبانی مسابقات جام باشگاه‌های آسیا و زیر ۲۳ سال والیبال آسیا را از ایران گرفت و به کشور میانمار داد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com