rashiiiiiii

مریم رشیدی مهندس ایرانی که به اتفاق همسر وفرزندش تنها ۷ ماه بود در کانادا به سر می برد ، روز یکشنبه در پمپ بنزینی در کلگری بر اثر تصادف با خودرو جان سپرد.

او که مدرک مهندسی شیمی داشت ، پس از ورود به کانادا مدت کوتاهی را در مونتریال به سر برد و سپس با توجه به سابقه کاری که در ایران داشت ، موفق شد در یک شرکت نفت وگاز کاری بگیرد اما پس از سه ماه کار در این شرکت و با توجه به پایین آمدن قیمت نفت وشرایط وخیم شرکتهای نفتی ، از کار اخراج شد.

با توجه به نیاز مالی خانواه ، مریم تصمیم گرفت تابه طور موقت در پمپ بنزینی مشغول به کار شود و از دو هفته قبل در پمپ بنزین شرکت سنتکس واقع در خیابان شانزدهم کلگری کارش را شروع کرد.

روز یکشنبه درشیفت مریم ، خودرو وانت با دو سرنشین وارد پمپ بنزین شد و پس از اینکه باک را پر کرد ، سعی کرد از پارکینگ فروشگاه Home Depot در مجاورت پمپ بنزین خارج شود ، اما مریم که احتمالا تصور می کرده در صورت عدم دریافت پول بنزین باید هزینه آن را از جیب خودش پرداخت کند ،جلوی خودرو پرید و سعی کرد تا با داد زدن و ممانعت از حرکت خودرو راننده را مجاب به پرداخت وجه کند  . ولی راننده خودرو بدون ملاحظه  به او زد و در حالیکه مریم روی ماشین افتاده بود ۱۵ متری را طی کرد و بعد از روی او رد شد.

متاسفانه شدت جراحات وارده و ضربه مغزی به حدی بود که خانم رشیدی امروز پس از دو روز کما در بیمارستان فوت هیلز درگذشت.

این حادثه بازتاب گسترده ای در رسانه های کانادا و به ویژه استان آلبرتا داشته و دولت این استان وعده داده موضوع را بررسی کند.

النور بهورا مدیر شرکت سنتکس  ضمن ابراز تاسف شدید از این ماجرا ، تاکید کرد سرقت از پمپ بنزین ها در آلبرتا با توجه به اینکه رانندگان امکان پرداخت قبل از زدن بنزین را دارند ، امری عادی است و شرکت همیشه به کارکنانش توصیه می کند بجای به خطر انداختن جان خود ، با پلیس تماس بگیرند.

وقوع این حادثه سبب شده تا درخواست برای تغییر قانون و الزامی شدن پرداخت قبل از بنزین زدن در آلبرتا بار دیگر مطرح شود.

رامین دادگر از دوستان خانوادگی مریم او را زنی سخت کوش توصیف کرد که تلاش می کرد خرج خانواده را در بیاورد. به گفته او رفتار مریم نشان می داد که به خوبی آموزش ندیده و فکر می کرد باید هزینه بنزین سرقت شده را از چک حقوقش بپردازد و در غیراین صورت هرگز به چنین کاری دست نمی زد  .

مینا حامدیان ازدیگر دوستان مریم هم اشاره کرد او فردی باهوش بوده و این رفتار او اصلا منطقی به نظر نمی رسد. به گفته حامدیان اگر مریم همچنان در رشته خودش مشغول به کار بود ، هیچ وقت در چنین موقعیتی قرار نمی گرفت.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com