طى روزهاى نیمه دوم اردیبهشت ماه، از پانزدهم تا بیست و نهم، ٢١ تن از محکومین جرائم مواد مخدر، در زندان قزل حصار کرج، به دار آویخته شدند.
سه شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه، ١٢ زندانى و روز سه شنبه ٢٩ اردیبهشت نیز ٩ زندانى دیگر، در قزل حصار اعدام شدند.یکى از منابع مطلع، درباره این اعدام ها گفت: “اغلب این اعدامى ها کسانى بودند که بین هفت تا ١٢ سال با وجود حکم اعدام در زندان قزل حصار به سر مى بردند، مقدار مواد مخدرشان هم حداکثر ۵٠٠ گرم بوده است.”این اعدام ها نه تنها از طریق مسئولین قضایى و منابع رسمى اعلام نشده است، بلکه از گزارش فعالان حقوق بشر نیز تا کنون پنهان مانده است.
در هفته های گذشته روند اجرای احکام اعدام و مخصوصا اعدام علنی، سیری صعودی داشته است و علاوه بر شمار بالاى اعدام ها، اجراى این احکام به صورت اعلام نشده و نیمه مخفیانه و عدم تعهد مسئولین قضایى به شفاف سازى و اطلاع رسانى، باعث نگرانى مضاعف نهادهاى فعال حقوق بشر در زمینه اعدام در ایران شده است.

منبع : مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com