timthumb.php

ریاست شورای مرکزی تشکلهای صنفی فرهنگیان سراسر کشور: قدر دانی از فرهنگیان کشور به خاطر شرکت در تجمع ۱۷ اردیبهشت.

به نام خداوند جان و خرد

فرهنگیان گرانقدر کشور!

درود بر همت والایتان.

زبان قاصر از قدردانی و ناتوان از وصف حضور حماسی شماست.شما در ۱۷ اردیبهشت، با سکوت خود در این حماسه ی حضور، بر تبعیض وبی عدالتی اعتراض کردید و به مخالفان حرکت های صنفی در بدنه حاکمیت، اوج اندیشه ورزی ، عقلانیت و رفتار مدنی را نشان دادید .شما معلمان ایران زمین ، مهر سکوت بر لب ، یکی از عالی ترین شیوه های اعتراض را در کلاسی به پهنای ایران، بر تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور ، تدریس کردید.

نکته قابل توجه در این تجمع، حضور گرم همکاران با گرایش ها، سلایق و اندیشه های متفاوت بود که به فراخوان کانوهای صنفی پاسخ مثبت داده بودند و بر حل درد مشترک تاکید داشتند. این امر نشان داد که اعتراضات فرهنگیان ایران ارتباطی به دسته بندی های سیاسی و جناحی نداشته و کاملاً صنفی است.

حضور صمیمانه همکاران از شهرستانها و مناطق آموزشی در مراکز استانها، و از استان البرز و شهرستانهای اطراف تهران در مقابل مجلس، خصوصاً حضور چشمگیر خانم های فرهنگی ستودنی بود .

تجمع پر شور فرهنگیان نشان داد که جامعه فرهنگیان بر دو آفت بزرگ حرکت عدالت خواهانه صنفی ، که    « تفرقه » و « ناامیدی» است ، فائق آمده اند.در این تجمع عظیم ، قطعنامه پایانی و پلاکاردها سخن می گفتند. ارزش این حرکت صنفی آنگاه روشن می شود که بدانیم رسانه ی فراگیری در اختیار کانونهای کشور نیست.

اظهارنظر مقامات بلند مرتبه کشور درهفته معلم، افق های روشنی برای تحقق خواسته های فرهنگیان ترسیم کرد. حال که رهبر معظم انقلاب، مسولان اقتصادی دولت را به رفع مشکلات معیشتی فرهنگیان فرا می خواند و رییس محترم دولت اعتراضات صنفی را صراحتاً به رسمیت شناخته است، انتظار می رود دولت محترم با جدیت تمام ، برنامه عملیاتی مشخصی را در محدوده ی زمانی معیّن به جامعه معلمان کشور اعلام کند و از تمام پتانسیل های موجود درکشور برای تحقق آن بهره ببرد و مجلس محترم نیز در این مسیر دولت را پشتیبانی نماید. طبیعی است دفع الوقت مسوولان در حل مشکلات، منجر به ادامه حرکت های اعتراضی خواهد شد .

ریاست شورای مرکزی تشکلهای صنفی فرهنگیان سراسر کشور

نوزدهم اردیبهشت

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com