«لوز»، کاریکاتوریست مجله طنز شارلی ابدو که بعد از ظهر روز چهارشنبه هفتم ژانویه مورد حمله دو فرد اسلام‌گرا قرار گرفت و ١٢ نفر از جمله چهار کاریکاتوریست آن نشریه کشته شدند، روز پنج‌شنبه سی‌ام آوریل اعلام کرد که دیگر کاریکاتور پیامبر مسلمانان را نخواهد کشید.

شبکه خبری «یورو نیوز» روز پنج‌شنبه سی‌ام آوریل در خبری کوتاه گزارش داد که لوز، کارتونیست مجله طنز «شارلی اِبدو» گفت از این پس کارتونی از پیامبر اسلام نخواهد کشید.

بنابه این گزارش، آخرین کارتون «لوز» کاریکاتوریست شارلی ابدو، از پیامبر مسلمانان، پس از حمله خونین به دفتر آن نشریه در پاریس و در صفحه اول آن بود با این عنوان: « تمامی بخشیده شد، من شارلی هستم.»

loz

نشریه «شارلی ابدو» که به طور معمول در ۶٠ هزار نسخه منتشر می‌شد، در اولین شماره خود بعد از حمله اسلام‌گراها به دفترش که القاعده یمن مسوولیت آن را به عهده گرفت، با تیراژ بیش از ٧ میلیون نسخه وارد بازار شد.

یک هفته پس از حمله خونین به دفتر نشریه شارلی ابدو «ناصر بن علی العنسی»، رهبر القاعده یمن در یک پیام ویدیویی با بیان این مطلب که مهاجمان به شارلی ابدو دستور داشتند که «به خاطر توهین به پیامبر اسلام» به دفتر این مجله حمله کنند، گفت: «این پیامی روشن به هر کسی است که جرات کند به مقدسات اسلامی حمله کند.»

همچنین پس از آن‌که «ژرارد بیارد» سردبیر جدید «شارلی ابدو» در توییتر خود نوشت که شماره جدید این مجله روز بیست و پنجم فوریه بر روی کیوسک مطبوعات قرار خواهد گرفت، یکی از وزرای سابق دولت پاکستان ٢٠٠ هزار دلار برای قتل وی جایزه تعیین کرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com