دکتر «رضا حیدرپور»، پزشک سابق زندان اوین که حاضر نشده بود درباره ستار بهشتی، کارگر ۲۳ ساله‌ای بود که به دلیل وبلاگ‌نویسی بازداشت شد و سپس در جریان بازداشت مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت و جان داد، گزارش دروغ بدهد، برای محاکمه به دادگاه احضار شده است.

وب‌سایت «سحام» روز سه‌شنبه اول اردیبهشت ماه گزارش داده است، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» با ارسال احضاریه‌ای برای دکتر رضا حیدرپور، او را برای رسیدگی به اتهاماتش فراخوانده است.

Reza-Heidarpoor

بنابه این گزارش، «حیدرپور» که در زمان انتقال ستار بهشتی به زندان اوین، در بهداری زندان به عنوان پزشک کشیک مشغول به فعالیت بود، در روزهای آینده به جرم آن‌که در گزارش وضعیت جسمی این زندانی سیاسی صداقت به خرج داده و مشاهدات خود از آثار ضرب و شتم و شکنجه‌ها را در پرونده وی آورده بود، دادگاهی می‌شود.

حیدرپور آبان‌ماه ۱۳۹۲ و تقریبن در سالگرد کشته شدن «ستار بهشتی»، بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

دکتر «حیدرپور»، در روز دهم آبان‌ماه ۱۳۹۱ ستار بهشتی را که از بازداشتگاه پلیس فتا به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شده بود، مورد معاینه قرار داد و آثار شکنجه و ضرب و شتم مشهود بر بدن وی را در پرونده درج کرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com