آیت‌الله خامنه‌ای: از جزئیات مذاکرات هسته‌ای اطلاعی ندارم.
توصیه به ولی‌فقیه: زمانه را بخوانید!

Khamenei_Camera

 مجموعه‌ای از مطالب اخیر در زمانه درباره مذاکرات هسته‌ای در لوزان:
با کلیک بر روی هر لینک مطلب کامل در دسترس شماست:

مردم و توافق هسته‌ای − گزارش میدانی

حمید رضایی − آیا در ایران کسی به مسبب یا مسببان اصلی تمام مشکلاتی که فعالیت‌های هسته‌ای جموری اسلامی برای کشور به وجود آورده است، می‌اندیشد؟

مناسبات ایران و آمریکا بعد از مصالحه هسته‌ای

علی افشاری- اگر ائتلاف روحانی- رفسنجانی و اصلاح طلبان بتواند موازنه قوای موجود در جمهوری اسلامی را تغییر دهد آنگاه حداکثر می‌توان انتظار داشت الگویی مشابه چین شکل بگیرد.

تفاهم هسته‌ای: نماد آغاز پایان سپاه پاسداران

کورش عرفانی − چگونه است که سپاه پاسداران حاضر به دادن چراغ سبز به تعهدات سنگین، دراز مدت و دردسرآفرین لوزان شده است؟

جرعه‌ای بزرگ از جام زهر دوم

محمدرضا نیکفر – ضمن خوشحالی از ریختن جام زهر دیگری در حلقوم رژیم، بایستی این تأسف را هم ابراز کنیم که این مردم ایران نبودند که رادیواکتیویته‌ی ولایی را مهار کردند.

هزینه‌های تحمیلی برنامه هسته‌ای ایران؛ دُر غلتان گلوگیر

حمید مافی- تخمین‌زده می‌شود که ایران تنها به خاطر تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای‌اش بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار زیان دیده است. مبلغی برای ایجاد شش میلیون فرصت شغلی کافی بود.

مذاکرات هسته‌ای و زنان: از اشتون تا موگرینی

در مذاکرات هسته‌ای زنان حضور پررنگی در حوزه‌ها و رتبه‌های مختلف سیاسی و خبرنگاری داشتند تا جایی که مشارکت سیاسی آن‌ها در سطح بین‌المللی «قدرتمند» و «چشم‌گیر» توصیف شده است.

تأسیسات هسته‌ای فردو نزدیک قم، «سوهان‌پزی شود»

نبویان، نماینده اصول‌گرا: نمایندگان مجلس به شوخی می‌گفتند پس تأسیسات هسته‌ای فردو را لااقل آبمیوه‌گیری‌اش کنید. یکی می‌گفت نه، نزدیک قم است آنجا سوهان‌پزی شود!

اسرائیل پیشنهاد‌هایش را برای معامله هسته‌ای با ایران منتشر کرد

به دنبال انتقاد‌ها از نتانیاهو برای راه حل نداشتن در مورد برنامه هسته‌ای ایران، اسرائیل لیستی از مفادی که می گوید باید به توافق‌نامه نهایی اضافه شود، ارائه داده است.

اوباما: خامنه‌ای به مذاکره‌کنندگان اجازه داد که امتیاز بدهند

رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید که رهبر جمهوری اسلامی به غرب «بدبین» است اما با این حال متوجه شده که تحریم‌ها باعث تضعیف ایران می‌شود.

سردرگمی مقامات ایرانی درباره تفاهم‌نامه لوزان

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تفاهم‌نامه لوزان مخالف‌اند و دولت را به بی‌تدبیری متهم کرده‌اند. امام جمعه موقت تهران اما از تفاهم‌نامه به عنوان یک موفقیت یاد کرده.

لوزان: نمایش تفاهم و واقعیت عدم توافق

کورش عرفانی − بازی‌ای که قرار بود “برد-برد” باشد به بازی “باخت اعتراف نشده – باخت اعتراف نشده” تبدیل شد.

لوزانِ ۲و پی ریزی توافق جامع هسته ای

علی افشاری − بیانیه مشترک در پایان اجلاس لوزان ۲، که تبعاتی به مراتب بیشتر از یک اعلامیه توضیحی دارد، چارچوب کلی توافق جامع را تدوین کرده است.

آغاز انتقادها از بیانیه لوزان در بدو ورود ظریف به تهران

محمدجواد ظریف در پی ورود به تهران از حمایت‌های رهبر جمهوری اسلامی از مذاکرات هسته‌ای تشکر کرد. مخالفان درون حکومت اما نتایج مذاکرات لوزان را به باد انتقاد گرفته‌اند.

لحظه به لحظه با لوزان؛ بیانیه مشترک خوانده شد

به گزارش «واشنگتن پست» ایران و آمریکا بر سر چارچوب کلی تفاهم‌نامه‌ای توافق کرده‌اند. آمریکا مایل است جزئیات را علنی کند اما ایران مخالفت کرده است.

لحظه به لحظه با لوزان: موضوع‌های مرتبط به تحریم‌ها همچنان باقی‌ست

حمید بعیدی‌نژاد معاون ظریف در مورد زمان‌بندی تحریم‌ها گفت: «موضوع تحریم‌ها حل شده نه طی امروز و دیروز، ما گفت‌وگوهای طولانی در این زمینه داشتیم.»

تفاهم جامع هسته‌ای هنوز دور از دسترس است

علی افشاری – آنچه مشخص است توافق جامع اتمی، یعی توافقی که شامل همه جزئیات یاشد، در پایان ماه مارس به دست نمی‌آید.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com