Motahari-Attacked-In-Shiraz-1

تقاطع: نیروهای لباس‌شخصی با حمله به علی مطهری از سخنرانی او در دانشگاه شیراز جلوگیری کردند.

بر اساس گزارش‌ها، آقای مطهری که عصر روز دوشنبه (۱۸ اسفند-۹ مارچ) به دعوت “دفتر فرهنگ و سیاست” دانشگاه شیراز و برای سخنرانی با موضوع «اسلام و آزادی» به شیراز رفته بود، در هنگام خروج از فرودگاه این شهر مورد حمله‌ی نیروهای لباس‌شخصی‌ قرار گرفت.

به نوشته‌ی خبرگزاری دولتی “ایرنا”، این نیروها با چوب و سنگ به خودروی تاکسی حامل وی حمله کردند و شیشه‌های آن را شکستند. هم‌چنین بعد از عبور خودرو از میان مهاجمان، تعدادی از آن‌ها سوار بر موتورهای‌شان به تعقیب مطهری پرداختند به طوری‌ که راننده‌ی تاکسی مجبور شد، وارد کلانتری “میدان گل سرخ” شیراز شود.

بر اساس این گزارش، علی مطهری بیش از سه ساعت را در داخل کلانتری در محاصره‌ی مهاجمان گذراند و در حالی که اصرار داشت به دانشگاه شیراز برود، سرانجام با لغو جلسه‌ی سخنرانی، متقاعد شد که به فرودگاه برگردد و با پرواز ساعت نه شب عازم تهران شد.

خبرگزاری “ایسنا” نیز در گزارش خود از این حادثه نوشته که مهاجمان که تعدادشان به ۵۰ نفر می‌رسید، در برخورد با مطهری از اسپری فلفل استفاده کرده‌اند.

روزنامه‌ی “شرق” نیز در شماره‌ی امروز سه‌شنبه (۱۹ اسفند) خود به نقل از شاهدان عینی نوشته که شماری از نیروهای مهاجم به علی مطهری، سوار بر «موتورهای سنگین» بودند و «برخی از آنها ماسک بر ‌صورت داشتند».

در این میان، وب‌سایت “کلمه” در گزارش خود مهاجمان را از نیروهای وابسته به سپاه و بسیج معرفی کرده و نوشته که در بین آن‌ها «چهره‌های شاخصی از سپاه فجر شیراز و ناحیه مقاومت بسیج ثارالله» دیده می‌شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که علی مطهری در اثر این حمله فیزیکی، از ناحیه‌ی صورت و چشم دچار آسیب جزیی شده است.

از سوی دیگر، هم‌زمان با حمله‌ی سازماندهی شده به این عضو مجلس شورای اسلامی، شماری دیگر از نیروهای وابسته به بسیج در محل سخنرانی او در دانشگاه شیراز حاضر شدند و از برگزاری برنامه‌ جلوگیری کردند.

این دومین برنامه‌ی لغوشده‌ی “دفتر فرهنگ و سیاست” دانشگاه شیراز طی یک هفته‌ی اخیر است. پیش‌تر در روز ۱۰ اسفندماه نیز در اتفاقی مشابه، نیروهای لباس‌شخصی با حضور در فرودگاه شیراز از خروج الهه کولایی، عضو اسبق مجلس شورای اسلامی جلوگیری کردند و وی را وادار نمودند که به تهران بازگردد.

خانم کولایی قصد داشت در برنامه‌ای با عنوان “بررسی روابط جدید ایران با کشورهای جهان در آستانه توافقات هسته‌ای” سخنرانی کند.

Motahari-Attacked-In-Shiraz-2

Motahari-Attacked-In-Shiraz-3

Motahari-Attacked-In-Shiraz-4

Motahari-Attacked-In-Shiraz-5

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com