Teachers-Protest-Iran-10Esfand93-16

تجمعات اعتراضی سکوت معلمان در اعتراض به وضعیت معیشتی‌شان، روز یکشنبه (۱۰ اسفند-۱ مارچ) در تهران و سایر شهرستان‌های ایران برگزار شد.

آن‌گونه که خبرگزاری “ایلنا” گزارش داده، در تجمع تهران که با حضور “مشهود” ماموران امنیتی در مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار شد، حدود ۲ هزار معلم شرکت داشتند.

به نوشته‌ی “ایلنا”، معلمان معترض، پلاکاردهایی نیز در دست داشتند که بر روی تعدادی از آن‌ها نوشته شده بود «همه جامعه به معلمان مدیون‌اند»، «سکوتم از رضایت نیست»، «ما از فرق می‌نالیم، نه از فقر» ،«معلم، فرهنگ‌ساز جامعه را دریابید»، «معلم بیدار است، از تبعیض بیزار است»، و «بر روی تخته‌های خود بنویسید یک با یک برابر نیست».

آن‌ها در این بیانیه‌ی پایانی خود در کنار مسائلی چون دستمزد، تبعیض میان معلمان و سایر کارمندان دولت، و کسری بودجه وزارت آموزش و پرورش، خواهان آزادی بی‌ قید و شرط هم‌کاران زندانی خود از جمله رسول بداقی، محمود باقری و مختاری اسدی و نیز لغو کلیه احکام صادرشده توسط هیات‌های تخلفات اداری برای فعالان صنفی معلمان شدند.

در این میان وب‌سایت “کانون صنفی معلمان ایران”، تشکلی که تجمعات روز یکشنبه معلمان به دعوت آن برگزار شد، در گزارشی کوتاه نوشته که تجمع مقابل مجلس در سکوت و آرامش برگزار شد و تجمع‌کنندگان بعد از دو ساعت، بیانیه‌ی خود را با یکدیگر هم‌خوانی کردند تا صدای‌شان به گوش مجلسی‌ها برسد.

این وب‌سایت هم‌چنین از بازداشت دست‌کم یک نفر در این تجمع خبر داده اما نوشته که فرد بازداشت‌شده، معلم نبوده است.

در همین حال، صبح یکشنبه و ساعاتی قبل از آغاز تجمع تهران، معلمان در مقابل ادارات آموزش و پروش در مراکز استان‌ها و حتی در شهرهای کوچک‌تر تجمعاتی را برگزار کردند.

مشهد، شیراز، قزوین، خرم‌آباد، اهواز، بوشهر، بندرعباس، کرمانشاه، ایلام، الیگودرز، پاوه، مریوان، و دلفان، از جمله نزدیک به پنجاه شهری بودند که ادارات آموزش و پرورش آن‌ها به محل گردهمایی معلمان تبدیل شد. در برخی از شهرها دانش‌آموزان و نیز معلمان بازنشسته نیز در حمایت از معلمان شرکت داشتند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com