صدا و سیمای جمهوری اسلامی روز چهارشنبه(۶ اسفند ماه) در برنامه موسوم به “ثریا”، ویژه برنامه‌ای را در ارتباط با مشکلات و نابسامانی‌های موجود در سیستان بلوچستان به صورت زنده روی آنتن برد که در آن به طور بی‌ سابقه‌ای واقعیات تلخ موجود در آن منطقه ازجمله فقر شدید، بیکاری، مهاجرت و خشکسالی و عدم رسیدگی مسئولان به آن به تصویر کشیده شد. در بخشی از این برنامه سه‌ ساعته دوربین صدا و سیمای شبکه یک روستائی در شما سیستان را به تصویر کشید که در آن پیر زنی‌ خطاب به مسئولین با استیصال می‌گوید که “گرسنه” است و چیزی برای خوردن ندارد. در ادامه این برنامه از صاحب یک مغازه بقالی در مورد شغل و درامد مردم منطقه سوالی پرسیده میشود که وی با نشان دادن کارتهای یارانه مشتریان که نزد او به خاطر خرید غذا به گرو گذاشته شده اند، می‌گوید: مردم اینجا ۹۰ درصد بیکار هستند و هیچ درآمدی به جز یارانه(سوبسید دولتی) ندارند.

در بخشی دیگر از این ویژه برنامه پیام‌های مردمی نیز بازتاب داده شد. یکی‌ از شهروندان با ارسال پیامک به برنامه وضعیت مردم سیستان را با وضعیت مردم سومالی(فقیر‌ترین کشور جهان) مقایسه کرد. بیننده دیگری نیز طی‌ یک پیامکی گفت که صدا و سیما فقط اخبار [بد] اقتصادی اروپا را پوشش میدهد؛ این در حالیست که مردم ما[ایران] نمیتوانند مثل مردم اروپا اعتراض کنند، چون میترسند که به جرم سیاسی دستگیر شوند.یکی‌ دیگر از بینندگان نیز با طعنه گفت که چگونه ایران[رژیم] مرز اسرائیل و لبنان را آباد کردند اما از آباد کردن نواحی مرزی خودمون عاجز هستند.

در بخشی دیگر از برنامه موصوف، یکی‌ از مهمانان حاضر در برنامه هدف از پخش چنین برنامه هایی را نه حل مشکلات مردم بلکه “بستن دهان رقیب” عنوان نمود. ویژه برنامه فوق الذکر به دلیل اهمیت آن تماماً توسط تلوزیون آزاد ضبط گردیده است که در ذیل میتوانید مشاهده کنید. گفتنی است که صدا و سیمای جمهوری اسلامی فقط ۱۵ دقیقه از این ویژه برنامه ۳ ساعته را در ارشیو خود قرار داده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com