• تجمع آرام اعتراضی ۳۰۰۰ تن از شاگردان محمد علی طاهری در برابر دادگاه انقلاب با یورش گسترده ی ماموران انتظامی و نیروهای گارد ویژه و دستگیری های وسیع همراه بوده است …

تجمع آرام اعتراضی ۳۰۰۰ تن از شاگردان محمد علی طاهری، بنیانگذار زندانی عرفان کیهانی (حلقه)، در مقابل دادگاه انقلاب، حین جلسه دادگاه، با دخالت نیروی انتظامی و ضرب و جرح و استفاده از گاز اشک آور، به بازداشت عده ای از معترضان و پراکندگی جمعیت منجر شد. اخبار تایید نشده، تا لحظه انتشار این گزارش حاکی از بازداشت ۷۰ تن از معترضان است.

بنا بر اطلاع «کمپین صلح فعالان در تبعید» صبح روز چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳، تجمع بیش از ۳۰۰۰ تن از شاگردان محمدعلی طاهری در جریان جلسه دادگاه این دگراندیش زندانی که در مقابل درب دادگاه انقلاب اسلامی واقع در تقاطع خیابان شریعتی و معلم برگزار می شد، با یورش نیروی انتظامی، به درگیری تن به تن و استفاده از گاز اشک آور، بازداشت عده ای از معترضان سرکوب شد. لباس شخصی ها برای دستگیری افراد، آنها را به زور داخل مغازه ها و یکی از مراکز درمانی محصور کرده و با وَن به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

ازدحام جمعیت و پافشاری آنها بر خواسته شان به حدی بود که نیروی انتظامی مغازه ها، فروشگاه اتکا و پمپ بنزین آن ناحیه را تعطیل کرد. پس از گذشت دو ساعت که مأموران امنیتی با اعمال فشار و یورش های تک نفره موفق به پراکندن جمعیت نشدند، با آوردن گارد ویژه معترضین را به سمت کوچه های اطراف متفرق کردند.
محمد علی طاهری، دگر اندیشی که از تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰، در سلول انفرادی بند ۲ الف زندان اوین، تحت شکنجه اطلاعات سپاه است. او در جریان دادگاه امروز به اتهام «فساد فی الارض» محاکمه شد. طاهری، زمستان ۹۰ نیز در دادگاهی که برای ایشان تشکیل شد، به ۵ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده بود اما پرونده سازی برای وی تحت فشار نیروهای امنیتی ادامه دارد.


محاکمه و اتهامات وی تحت نفوذ و فشار سپاه پاسداران بوده است. اطلاعات سپاه، که طی حدود چهار سال بازداشت طاهری، با تمدید قرار بازداشت موقت این زندانی، از انتقال وی به بند عمومی جلوگیری کرده، و هم زمان در راستای پرونده سازی برای اثبات جرم افساد فی الارض، از بازداشت شاگردان او در شهرهای مختلف کشور نیز فروگذار نکردند.

فرادرمانگران، در ماههای گذشته نیز از زمانی که محمدعلی طاهری، دوازدهمین اعتصاب غذای خود را در شرایط بحرانی از نظر سلامت جسمی، آغاز کرده بود، چندین مرتبه در مقابل زندان اوین گرد آمده و با در دست داشتن پلاکارد و سر دادن شعار «آزادی اندیشه حق مسلم ماست»، فریاد دادخواهی سر داده اند.
در حال حاضر، وکیل پرونده محمدعلی طاهری، علیزاده طباطبایی است و گزارشاتی مبنی بر این وجود دارد که به پیش بینی اعتراضات مردمی، تاریخ دادگاه به تعویق افتاده است.

بنا آخرین گزارش ها به نقل از مادر محمدعلی طاهری، اکثر بازداشت شدگان تجمع امروز صبح، بعد از ظهر امروز آزاد شده اند. تماس با خانواده بازداشت شدگان برای حصول اطمینان از آزاد شدن همه بازداشت شدگان ادامه دارد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com