درخواست برای آزادی «محمدرضا پورشجری»

سیامک مهر(محمدرضا پورشجری)

سیامک مهر(محمدرضا پورشجری)

«محمدرضا پورشجری» وبلاگ نویس ۵۴ ساله ی بلاگ »گزارش به خاک ایران» با نام مستعار «سیامک مهر» که در سال ١٣٨٩ به اتهام نقد به اسلام سیاسی و جمهوری اسلامی به چهارسال حبس تعزیری محکوم شد و در ابتدای زندانی شدن به مدت هشت ماه در سلول انفرادی و تحت فشار بازپرسی و شکنجه بود. همچنین ایشان را برای اذیت و آزار بیشتر، دوسال و نیم در بند جرایم عادی و خاص نگهداری کردند. ایشان در شرایط سخت روحی و روانی زندان دو مرتبه سکته قلبی کرده، و همچنین در طی مدت زندان به بیماریهای دیگر نیز مبتلا گردید.

محمد رضا پور شجری پس از سپری کردن دوران بازداشت، در اول شهریور ماه ١٣٩٣ آزاد و بلافاصه پس از ٣٨ روز توسط ماموران حکومتی، دستگیر و پس از یک ماه بازداشت غیر قانونی در انفرادی او را به زندان مرکزی کرج انتقال دادند. ایشان هفته گذشته و پس از چهارماه بلاتکلیفی درزندان بمنظور اعتراض به بازداشت غیر قانونی که بر اساس اتهامات دروغین و صرفا پرونده سازی وزارت اطلاعات انجام گرفت، از جمعه ١٨ بهمن ماه اقدام به اعتصاب غذا کرده اند و به سلول انفرادی منتقل شده امد و تا کنون هیچ خبری دقیقی از وضعیت ایشان نیست.

اتهامات جدید بر علیه محمد رضا پورشجری، ” سیامک مهر ” تبلیغ علیه نظام،اقدام علیه امنیت ملی از طریق ارتباط با افراد ضد انقلاب، و گزارشگر ویژه سازمان ملل ( دکتر احمدشهید) می باشد. این در حالیست که وی در مدت کوتاه بعد از آزادی از زندان هیچگونه فعالیتی بر علیه جمهوری اسلامی انجام نداده و پرونده سازی ها کاملاً ساختگی و بی پایه و اساس است.

اینجانب میترا پورشجری، تنها فرزند ایشان، وضعیت حاد جسمی پدرم را با توجه به اعتصاب غذای اخیر بسیار نگران کننده می دانم و خواستار حمایت و پشتیبانی تمامی آزادیخواهان و فعالین حقوق بشر برای آزادی بی قید و شرط پدرم هستم.

با احترام فراوان ـ میترا پورشجری

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com