پس از آنکه “تلویزیون آزاد” طی‌ اطلاعیه‌ای اعلام کرد که روز سه شنبه ۱۴ بهمن ماه با گروهبان جمشید دانایی فر مصاحبه خواهد کرد، بیش از ۳۸۰ سایت و خبرگزاری حکومتی به باز نشر اطلاعیه مذکور پرداختند. برخی‌ از این سایت‌ها امنیتی چون “زاهدان نیوز” و “دیدبان” علاوه بر باز نشر اطلاعیه مذکور، حملاتی را متوجه مدیر تلوزیون آزاد کردند. سایت زاهدان نیوز طی‌ انتشار سه‌ مطلب جداگانه حملات تند و غیر اخلاقی‌ را متوجه تلوزیون آزاد کرد. نویسنده این سایت طی‌ مطلبی با عنوان “توهین برده‌های هلندی به زاهدان نیوز” ابتدا سایت تریبون زمانه را به خاطر باز نشر اطلاعیه تلوزیون آزاد “وابسته به گروهک منافقین” معرفی‌ کرد. در ادامه نویسنده اطلاعاتی مطلب مذکور که گویا به سوابق همه افراد در دادگستری ایران دسترسی دارد بدون نام بردن مستقیم، مدیر تلویزیون آزاد را شخص کلاهبردار و تبهکار فراری از کشور توصیف کرد و چنین نوشت:“تلویزیون موردنظر رادیو زمانه که توسط یکی از تبهکاران فراری از کشور اداره می‌شود، سابقا با جیش‌العدل مصاحبه‌هایی ترتیب داده و به طور صریح و علنی از این تروریست‌های آدمکش حمایت کرده بود.اسنادی درباره مدیر این تلویزیون موجود است که وی به علت اعمال مجرمانه و کلاهبرداری‌های مالی در شهرستان اردبیل، چندین بار دستگیر شده و در آخرین مرحله با جعل چند سند قوه قضائیه خود را به عنوان مجرم سیاسی جا زده و پس از فرار قاچاقی به ترکیه و انجام چند مصاحبه علیه نظام جمهوری اسلامی مجوز پناهندگی به آمریکا را اخذ کرده است. و…”

zahedan news tribun

سایت دیده بان( موسسه راهبردی دیده بان) نیز که وظیفه اصلی‌ خود را “مقابله با جبهه‌ معارض انقلاب اسلامی” عنوان کرده است، طی‌ انتشار یک مطلب اختصاصی به صورت مبسوطی به اطلاعیه تلوزیون آزاد واکنش نشان داد. این موسسه اطلاعاتی نیز ضمن باز نشر اطلاعیه،به مانند دیگر همکاران اطلاعاتی خود در زاهدان نیوز نتوانست خشم و غضب خود را به مدیر تلوزیون آزاد پنهان کند و چنین نوشت:”.پس از گذشت چندین ماه از شهادت جمشید دانایی‌فر، فردی به اسم “فضائل عزیزان” مدعی شده است که امروز ۱۴ بهمن ۱۳۹۳، ساعت یک بعدازظهر به وقت ایران مصاحبه‌ای زنده با دانایی‌فر صورت می‌دهد.سوال اینجاست که آیا ممکن است جمشید دانایی‌فر در صورت زنده بودن به هر دلیلی اقدام به همکاری با جیش‌العدل کرده باشد و این همکاری یکسال به طول انجامیده و نهایتاً به پناهندگی وی به امریکا منتهی شده باشد؟ آیا وی خانواده و فرزند نوزاد خویش را به راحتی رها کرده و همکاری با یک گروه تروریستی را ترجیح داده است.”

نویسنده دیده بان در ادامه فضائل عزیزان را فرد شهرت طلب و ماجرا جویی توصیف کرد که در بین “ضدّ انقلاب خارج نشین نیز محلی از ارعاب” ندارد؛ اما این سایت توضیح نداد که اگر آنچنان که ادعا می‌کند ” فضائل عزیزان” محلی از اعراب در بین ضدّ انقلاب ندارد، پس چرا گردانندگان بی‌ نام و نشان سایت وزین دیده بان وقت و نیروی خود را صرف نوشتن مطلبی مبسوط در مورد کسی‌ کرده اند که محلی از اعراب در بین ضدّ انقلاب ندارد!

didebaan azizan

نویسنده مطلب مذکور در انتها بزرگترین اقدام فضائل عزیزان را مصاحبه با اعضای جیش‌ العدل عنوان می‌کند و چنین مینویسد: “نکته نهایی اینکه این خبرسازی در دهه فجر نشان‌دهنده سختی و رنج ناشی از این دوران برای فضائل عزیزان و هم‌قطاران ایشان است زیرا یادآوری سرور و شادی ایرانیان در این روزها آن هم به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی برای دشمنان انقلاب دردآور است و سعی دارند با طرح چنین اخباری شادی مردم را دچار خدشه نمایند.”

واکنش سخنگوی وزارت کشور و علاالدین بروجردی، رئیس کمیسون امنیت ملی‌ و سیاست خارجی‌ مجلس شورای اسلامی

irna jamshid

حسین ذولفقاری،معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در گفتگو با خبرگزاری “ایرنا” ضمن اذعان بر بی‌ اطلاعی وزارت کشور از سرنوشت جمشید دانایی فر با اشاره به اطلاعیه “یکی‌ از تلوزیون‌های معاند” گفته که وزارت کشور این موضوع را پیگیری می‌کند و در صورتی‌ که دانایی فر زنده باشد با او برخورد خواهند کرد. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک شبکه تلویزیونی معاند مدعی شده که می خواهد با دانایی فر مصاحبه کند اما تاکنون از طریق سیستم و مراجع رسمی مدرکی دال بر شهادت یا زنده بودن وی به ما ارایه نشده است.معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تاکید کرد: در صورتی که از این شبکه تلویزیونی مصاحبه ای از جمشید دانایی فر پخش شود ما از طریق مراجع رسمی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

روزنامه “قانون” نیز طی‌ انتشار مطلبی با عنوان “سه شنبه آمد دانایی فر نیامد” گفتگویی را با علاالدین بروجردی،رئیس کمیسیون امنیت ملی‌ مجلس شورای اسلامی داشته است. آقای بروجردی ضمن اذعان به زنده بودن جمشید دانایی فر، از قول سخنگوی کمیسیون امنیت ملی‌ گفته است که ” دانأیی فر زنده و هم اکنون در پاکستان زندگی‌ می‌کند.” وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با روزنامه قانون چنین گفت:خبر حضور دانایی‌فر در برنامه تلویزیونی به گوش وزارت کشور هم رسیده بود, ما هم پیگیری کردیم و مصاحبه‌ای صورت نگرفت حالا باید از آنها که اعلام کردند سوال کنیم تا اگر خبری دارند آن را اعلام کنند.
بی‌خبری از وضعیت دانایی‌فر
زمانی هر مقام و مسئولی از آخرین وضعیت گروهبان ربوده شده در استان سیستان و بلوچستان خبر می‌دادند آن هم خبرهایی ضد و نقیض. فرمانده ناجا، سخنگوی وزارت کشور، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌المللی وزارت کشور، نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و استاندار سیستان و بلوچستان، معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان و امام جمعه اهل سنت این استان از جمله افرادی بودند که درباره مرزبانان و به ویژه دانایی‌فر صحبت می‌کردند.
اما بعد از آنکه شهادت او تایید نشد و خبر پناهندگی مرزبان به آمریکا منتشر شد، مقامات کشور سکوت کردند. حتی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی تمایلی به مصاحبه در این زمینه ندارد و می‌گوید فقط می‌دانیم دانایی‌فر زنده است و در پاکستان زندگی می‌کند.

jamshid danaefar ghanoon
سید حسین نقوی حسینی دلیل سکوت در این‌باره را بازی نکردن با افکار عمومی و قرار نگرفتن در جوی است که جیش‌العدل تلاش دارد مجدد با نزدیک شدن به ایام نوروز ایجاد کند. با این وجود‌، با گذشت ۱۱ ماه از انتشار خبر‌ شهادت دانایی‌فر تا امروز خبر موثقی از آخرین وضعیت او منتشر نشده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com