روزنامه بریتانیایی «ساندی تایمز» در تحقیقاتی که انجام داده به این نتیجه رسیده است که پنج جوان پرتغالی‌تبار که به بریتانیا مهاجرت کرده‌اند، فیلم‌های سر بریدن و اعدام های صورت گرفته توسط داعش را تهیه و تولید می‌کنند.

کیفیت بالای فیلم ویدیویی اعدام معاذ الکساسبه خلبان اردنی و تکنیک‌های به کار رفته در آن، این پرسش تحلیل‌گران را برانگیخته که چه کسانی مسوول تولید ویدیوهای این گروه تندرو هستند.

1

بر اساس گزارش ساندی تایمز، رییس این «نیرو سرایوا» ٢٨ ساله و پدر چهار کودک است. سرایوا از پرتغال به لندن مهاجرت کرده و در سال ٢٠١٢ به سوریه رفت تا در کنار داعش بجنگد.

ساندی تایمز می‌نویسد: سرایوا که همراه چهار نفر دیگر از همفکرانش در لندن زندگی می‌کرد، برای مدت طولانی تحت نظر نیروهای امنیتی بریتانیا بودند و آنان پس از مهاجرت اسلام‌گرایی تندرو شدند.

2

دست داشتن سرایوا در تصویربرداری فیلم‌های داعش، تقریبن حتمی است چرا که ماه جولای گذشته، ٣٩ روز پیش از اعدام «جیمز فولی» روزنامه‌نگار آمریکایی، بر روی صفحه توییتر خود نوشته بود که داعش فیلم جدیدی را تولید می‌کند و از هنرپیشه‌های آن تشکر کرد.

به گفته ساندی تایمز این پنج پرتغالی از هوادارن فوتبال هستند تا جایی‌که «فابیو بوکاس» (٢٢ ساله) یکی از اعضای این گروه، در سال ٢٠١٢ به لندن مهاجرت کرد تا به یک بازیکن حرفه‌ای تبدیل شود. روزنامه بریتانیایی می‌گوید که او در آکادمی فوتبال اسپورتینگ لیسبون پرتغال آموزش دیده بود.

3

فابیو که نام «عبدالرحمان الاندلس» را برای خودش برگزیده است، بر روی صفحه توییتر، جنگ کنونی داعش را جنگ مقدس توصیف کرده و گفته که این جنگ تنها راه حل بشریت است.

یکی دیگر از این پنج نفر «سالسو رودیگز کوستا» از هواداران فوتبال است. در گزارش روزنامه بریتانیایی آمده که رودریگز در باشگاه آرسنال تست شده بود تا به این باشگاه لندنی بپیوندد اما آرسنال این خبر را رد کرده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com