​​نامه خواهر دو تن از دستگیرشدگان روستای نصیرآباد سرباز به فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان

خواهر امین و یوسف بهرام‌زهی از بازداشت‌شدگان نصیرآباد سرباز، نامه‌ای به فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نوشته و از وضعیت خانواده، فوت پدر و بازداشت برادرانش گفته است.

نیروی انتظامی

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در نامه خواهر دو تن از دستگیرشدگان روستای نصیرآباد سرباز به فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان آمده: «جناب آقای رحیمی ماموران شما صبحگاه روز یکشنبه ۱۴ دی‌ماه، به منازل ما حمله کردند و به روستای ما حمله‌ور شدند و با حمله به خانه‌های ما حرمت زن و بچه و کل خانواده را شکستند و با شکستن درب و شیشه‌های منازل به ما حمله کردند و بدون نشان دادن مجوز و حکمی، به خانه‌های ما وارد شدند و مردان ما را بدون هیچ جرم و گناهی دستگیر کردند.»

گفته شده یک روز پس از آن سپاه پاسداران و فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان سردار رحیمی در اظهارات خود مدعی دشند که ۱۸ نفر از این بازداشتش دگان یک تیم تروریستی هستند که به ۹۰ درصد عملیات های انفجاری و ترور های اخیر استان سیستان و بلوچستان اعتراف کرده اند.

خانواده بازداشت‌شدگان با بیان روایت‌های متفاوت از اظهارات مسوولان در نامه‌هایی سرگشاده به مقامات از جمله “سردار حسین رحیمی” فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان که چندین بار به این حادثه اشاره کرده بود، نامه نوشته و ضمن شرح زندگی بازداشتی‌ها و بی‌گناه خواندن آنها، آزادی دستگیرشدگان را مطالبه کرده‌اند.

“مولوی دوست محمد رییسی” امام جمعه نصیرآباد، ریش‌سفیدان به همراه جمعی از خانواده‌های بازداشتی‌ها در پرونده ترور یک معلم و بسیجی در این روستا، از بعدازظهر روز جمعه ۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۳، برای پیگیری وضعیت دست‌کم ۳۰ تن از بازداشت‌شدگان در این روستا، به شهر زاهدان رفتند، اما بازگشت آنان در حالی است که پس از چند روز پیگیری و تلاش، دیروز دوشنبه ۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۳، موفق به دیدار با مسوولان و فرزندان خود نشده و بدون هیچ نتیجه‌ای بازگشتند.

به دنبال سه روز از ترور “عیسی شهرکی” معلم غیربومی و “ادهم صبوری” بسیجی در روستای نصیرآباد شهرستان سرباز در جنوب استان سیستان و بلوچستان، ماموران اطلاعاتی و امنیتی، دست‌کم ۳۰ نفر از اهالی این روستا را در روز یک‌شنبه ۱۴ دی‌ماه ۱۳۹۳، بازداشت و به زاهدان منتقل کرد.
یک روز پس از این بازداشت گسترده، حداقل ۱۸ نفر از سوی نهادهای امنیتی، سپاه پاسداران و فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در اظهارات خود، به انجام ده‌ها عملیات تروریستی دیگر نیز متهم شدند.

این منابع حکومتی گفته‌اند که این ۱۸ نفر، یک “تیم تروریستی” هستند و در بازجویی‌ها به “۹۰ درصد عملیات‌های انفجاری و ترورهای اخیر” در استان سیستان و بلوچستان اعتراف کرده‌اند.

این در حالی است که خانواده‌ی بازداشت‌شدگان نصیرآباد، آنها را بی‌گناه می‌دانند و همچنان خواستار بازداشت عوامل اصلی عملیات‌های تروریستی و انفجاری در بلوچستان هستند.

تاکنون ۱۸ شهروند اهل سنت روستای نصیرآباد هیچ‌گونه تماس و ملاقاتی با خانواده‌های خود نداشته‌اند.

یک نسخه از نامه سرگشاده خواهر امین و یوسف بهرام‌زهی که در وبسایت “کمپین فعالین بلوچ” منتشر شده، در اختیار “کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی” قرار گرفته که در پی می‌آید.

جناب آقای سردار حسین رحیمی
سلام علیکم؛
من خواهر بازداشت‌شدگان امین و یوسف بهرام‌زهی هستم. برادرم امین محل سکونتش پیشین و زمین‌دار کشاورزی است و درددل دارم با شما مسوولان خصوصا جناب آقای رحیمی فرمانده نیروی انتظامی استان که برادران ما را تروریست و قاتل و مزدوران کشور عربستان می‌داند.

جناب آقای رحیمی، ماموران شما صبحگاه روز یکشنبه ۱۴ دی‌ماه، به منازل ما حمله کردند و به روستای ما حمله‌ور شدند و با حمله به خانه‌های ما حرمت زن و بچه و کل خانواده را شکستند و با شکستن درب و شیشه‌های منازل به ما حمله کردند و بدون نشان دادن مجوز و حکمی، به خانه‌های ما وارد شدند و مردان ما را بدون هیچ جرم و گناهی دستگیر کردند.

هنوز از فوت پدرم یک هفته نگذشته بود که خانواده ما عزادار بودند که جوانان ما را دستگیر کردند. حتی برادرم چهار روز قبل از وفات پدرم، بالای سر پدرم در کرمان بود (همان ایامی که معلم و بسیجی در نصیرآباد شهید شده‌اند)

و برادرم امین چند سال هست که در پیشین زندگی می‌کند و برادر کوچکترم یوسف بهرام زهی دانش‌آموز است و هجده سال سن دارد و به قول آقای رحیمی حتی این گروه ۱۸ نفره در ترور شهید مولوی جنگی زهی شرکت داشته‌اند و او و بقیه را به قتل رسانده‌اند؛ اما آقای رحیمی، هفت سال قبل برادر من سنش ۱۱ سال بوده و مشغول بازی بوده و نمی‌دانسته قتل و کشت و کشتار یعنی چه که شما می‌گویید از سال ۸۶ اقدام به فعالیت‌های تروریستی کرده‌اند.

آقای رحیمی، زمانی که ماموران شما به خانه ما حمله کرده‌اند، مادرم به خاطر فوت پدرم، در عزا و عدت بوده که حتی ماموران، حرمت عزای مادرم را شکستند و از او فیلمبرداری کردند و طوری وارد خانه شده‌اند که انگار می‌خواستند بزرگترین تروریست را دستگیر کنند. و برادرم امین بیماری دیسک کمر و نفس تنگی دارد. خواهشا او و بقیه افراد گروه را شکنجه ندهید.

آقای رحیمی، ما الان کسی برای خرید نداریم که بفرستیم. ما روستایی هستیم، این دو برادر کارشان کشاورزی و چراندن گاو و گوسفند است و الان کسی نیست که به گاو و گوسفندان رسیدگی کند.

لذا از تمامی مسوولان تقاضا دارم که به وضعیت این بی‌گناهان رسیدگی کامل کنند و خصوصا از آقای رحیمی می‌خواهم که جوانان بی‌گناه و برادران من که به جز مادرم، همه چیز زندگی‌ام هستند را آزاد کنید.

فهیمه بهرام زهی، خواهر امین و یوسف بهرام زهی
از بازداشت‌شدگان ۱۴ دی‌ماه ۱۳۹۳، روستای نصیرآباد سرباز

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com