خانواده بازداشتی‌ها و معتمدان روستا به زاهدان رفتند اما بدون نتیجه بازگشتند
Faalan Balouch
اعضای خانواده‌ی بازداشتی‌های روستای نصیرآباد که به همراه معتمدان این روستا، برای پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان به زاهدان رفته بودند، از سوی مسوولان اجازه‌ی ملاقات نیافتند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی و به نقل از کمپین فعالین بلوچ، “مولوی دوست محمد رییسی” امام جمعه نصیرآباد، ریش‌سفیدان به همراه جمعی از خانواده‌های بازداشتی‌ها در پرونده ترور یک معلم و بسیجی در این روستا، به زاهدان رفتند اما موفق به دیدار با مسوولان و فرزندان خود نشده و به روستا بازگشتند.
گفته شده جمع قابل توجهی از اهالی این روستا، از بعدازظهر روز جمعه ۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۳، برای پیگیری وضعیت دست‌کم ۳۰ تن از بازداشت‌شدگان در این روستا، به شهر زاهدان رفتند، اما بازگشت آنان در حالی است که پس از چند روز پیگیری و تلاش، دیروز دوشنبه ۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۳، بدون هیچ نتیجه‌ای بازگشتند.
کمپین فعالان بلوچ به نقل از یک منبع مطلع نوشته: «قبلا مسوولین قول داده بودند که برای برای پیگیری در این تاریخ مراجعه کنید، اما این بار هم همچون دفعات گذشته به بهانه‌ی حضور نداشتن مسوول موبوطه، آنها را بدون تماس و ملاقات با بازداشت‌شدگان از خود رد کردند و بی نتیجه به نصیرآباد بازگشتند.»
به دنبال سه روز از ترور “عیسی شهرکی” معلم غیربومی و “ادهم صبوری” بسیجی در روستای نصیرآباد در جنوب استان سیستان و بلوچستان، ماموران اطلاعاتی و امنیتی، دست‌کم ۳۰ نفر از اهالی این روستا را در روز یک‌شنبه ۱۴ دی‌ماه ۱۳۹۳، بازداشت و به زاهدان منتقل کرد.
یک روز پس از این بازداشت گسترده، حداقل ۱۸ نفر از سوی نهادهای امنیتی، به انجام ده‌ها عملیات تروریستی دیگر نیز متهم شدند.
این در حالی است که خانواده‌ی بازداشت‌شدگان نصیرآباد، آنها را بی‌گناه می‌دانند و همچنان خواستار بازداشت عوامل اصلی عملیات‌های تروریستی و انفجاری در بلوچستان هستند.
تاکنون ۱۸ شهروند اهل سنت روستای نصیرآباد هیچ‌گونه تماس و ملاقاتی با خانواده‌های خود نداشته‌اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com