«لاسانا باتیلی»، جوان مسلمان اهل مالی که پس از نجات جان گروهی از گروگان‌های سوپرمارکت یهودی در شرق پاریس، لقب قهرمان گرفته به زودی ملیت فرانسه و نشان افتخار این کشور «لوژیون دونور» دریافت خواهد کرد.

شبکه خبری «یورونیوز» روز جمعه شانزدهم ژانویه با انتشار این خبر گزارش داد، این مراسم قرار است روز بیستم ژانویه و با حضور کازنو، وزیر کشور فرانسه صورت گیرد.

این جوان که از یک سال پیش در این سوپر مارکت مشغول به کار بود، در پی حمله به سوپر مارکت یهودیان و آغاز گروگان‌گیری، حدود ۱۵ تن از افرادی که در این فروشگاه بوده‌اند به داخل یخچال بزرگی که محل نگهداری مواد غذایی بود هدایت می‌کند و یخچال را خاموش می‌کند.

lasanabatili

او می‌گوید: «در میان افرادی که با من مخفی شدند، یک کودک ۲ ساله هم بود. من همه آن‌ها را داخل فریزر فرستادم و درب آن را بستم و از آن‌ها خواستم که بدون صدا آن‌جا بمانند. بعد خودم بیرون آمدم تا ببینیم چه خبر است. وقتی بالا آمدم گروگان‌گیر را ندیدم و به بیرون دویدم و پلیس را دیدم که از من خواست بر زمین بخوابم و دست‌هایم را روی سرم بگذارم.»

او همچنین در رابطه با نجات جان یهودیان گفته بود که «بله من یهودیان را نجات دادم زیرا همه ما با هم برادریم. مسئله، مسلمان، یهودی و یا مسیحی بودن نیست همه ما بر یک قایق سواریم.»

پیشتر فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه نیز در گفت‌وگویی تلفنی از این اقدام شجاعانه او برای نجات جان افراد قدردانی کرده بود.

مطالب مرتبط

گروگانگیری دیگری در یک مغازه یهودیان در پاریس

١٠هزار نیروی امنیتی برای حفاظت از مراکز حساس فرانسه مستقر می‌شوند

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com