چند سارق در استان‌های البرز، تهران و قزوین با نصب تراشه اسکینر بر روی دستگاه‌های خودپرداز و عابر بانک‌ها، اقدام به هک اطلاعات حساب بانکی اشخاص و سپس انتقال اطلاعات حک شده بر روی کارت‌های خام، کپی کارت اصلی را به دست می‌آوردند و اقدام به برداشت از حساب شهروندان می‌کردند.

خبرگزاری «ایرنا» روز پنج‌شنبه بیست و پنجم دی ماه به نقل از رییس پلیس استان البرز گزارش داده است، سارقان عابر بانک‌های استان‌های البرز، تهران و قزوین که از طریق ساخت و جاسازی تراشه‌های آنتی اسکینر و هک اطلاعات حساب بانکی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی شهروندان می‌کردند، دستگیر شدند.

سرهنگ «بخشعلی کامرانی»، رییس پلیس البرز در گفت‌وگو با ایرنا افزوده است: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی آن‌ها، رسیدگی به موضوع و شناسایی سارقان از این حساب‌ها در دستور کار ماموران پلیس فتای البرز قرار گرفت.

بنابه این گزارش سرهنگ «بخشعلی کامرانی» افزوده است: «با بررسی فنی، مشخص شد که برداشت‌ها از طریق تراشه اسکینر بر روی دستگاه‌های خود پرداز بانک‌ها و هک کردن اطلاعات کارت عابر بانک‌های صورت گرفته است.»

aberbank

وی ادامه داده است: «از آن جایی که متهمان با پوشاندن صورت خود با استفاده از ماسک اقدام به برداشت وجه از خودپردازها می‌کردند، شناسایی آن‌ها به راحتی میسر نبود اما سرانجام با انجام فعالیت‌های اطلاعاتی و تحقیقات جامع و همچنین با استفاده از روش‌های کشف جرم در فضای مجازی، متهمان شناسایی و دو نفر از اعضای باندی بنام ع – الف و ج- ن در شهرستان فردیس استان البرز دستگیر شدند.»

رییس پلیس استان البرز همچنین گفته است: «از مخفیگاه این سارقان یک فقره کارت عابر بانک و تعداد ٢۴ قطعه سکه بهار آزادی که باپول‌های سرقتی اقدام به خرید آن‌ها کرده بودند و همچنین مبلغ ۴٢ میلیون ٣٠٠ هزار ریال وجه نقد کشف شد.»

وی ادامه داده است: «با اعترافات متهمان مخفیگاه سردسته اصلی باند در شهرستان کرج شناسایی و طی یک عملیات دستگیر شد و در بازرسی از منزل وی نیز تعداد چهار قطعه اسکینر، یک دستگاه دوربین ساخته شده جهت نصب در دستگاه خودپرداز، تجهیزات الکترونیکی برای حک اطلاعات کارت‌های عابر بانک و تعداد زیادی کارت خام و کارت‌های مختلف مربوط به بانک‌ها ، تعداد ٣١ قطعه سکه بهار آزادی و سه قطعه نیمه سکه بهار آزادی و تعداد ١٠ رشته زنچیر طلا جمعن به وزن ٢٠٠ گرم کشف شد.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com