icaviبار دیگر جهان شاهد کشتار جمعی از کارتونیست ها و روزنامه نگارانی است که قلم شان را در خدمت آزاادی بیان و فکر گذاشتند و جانشان را در هم این راه از دست دادند.
ایکاوی، کشتار کارتونیست ها و سردبیر نشریه فکاهی چارلی هبدو در فرانسه را که بدست تروریست های جنایت کار و بنام اسلام صورت گرفته است محکوم میکند. کشتار قلم بدستان برای ایرانیان واقعه تازه ای نیست که آنان را به تعجب وادارد. از ابتدای روی کار آمدن رژیم جمهوری اسلامی ، ایرانیان صاحب قلم و فکر و آزاد اندیشان در درون و بیرون ایران همواره مورد هجوم تاریک اندیشان قرار گرفته اند و بسیاری از آنها بدون انکه گناهی جز بیان فکر و اندیشه داشته باشند به شیوه های گوناگون یا کشته شده اند و یاسالهای ارزشمند عمر را در زندانهای قرون وسطائی سپری کرده اند..
کشتار آزاد اندیشان در ایران از ابتدای انقلاب آغاز شد و سعید سلطان پور ها وسعیدی سیرجانی ها و فروهر ها و بسیاران دیگر را در بر گرفت. سیاست کشتن روشنفکران، نویسندگان و قلم بدستانی که قلمشان به مذاق تاریک اندیشان خوش نمی آمد تا آن جا پیش رفت که حتی نویسنده مسلمان هندی الاصل انگلیسی، سلمان رشدی را نیز به جرم نوشتن آیه های شیطانی در بر گرفت و فنوای رهبر انقلاب ایران ، ایت الله خمینی او راواداشت که از ترس جان سالها در خفا روزگار بگذراند.
از زمان فتو.ای قتل سلمان رشدی ، جهان به دورانی وارد شده است که با رشد افراط گرائی و بنیاد گرائی مذهبی ، بنیان آزادی بیان و فکر که بشر یت برای آن صدها سال مبارزه کرده است هدف قرار گرفته است. خشونت افراطیون مذهبی، ازداعش تا القاعده و بوکو حرام و دیگر گروهها و دولت های بنیاد گرا پدیده ایستکه بنیان حقوق انسانها را تهدید میکند.
ایکاوی، ائتلاف بین المللی علیه خشونت در ایران، به همراه سازمانها و انسانهای آزادی خواه ، کشتار خشونت بار و دهشتناک کارتونیست های نشریه فکاهی چارلی هبدو را محکوم میکند و شانه به شانه میلیونها انسان آزادی خواه، ازآزادی قلم و فکر در درون و بیرون ایران و در تمامی پهنه جهان دفاع میکند.
ائتلاف بین المللی علیه خشونت در ایران- ایکاوی
ژانویه ۲۰۱۵ برابر با دیماه ۱۳۹۳

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com