شادی رضایی هنرمند ایرانی چند رسانه ای متولد ۱۳۶۵ تهران است.

shadi  2

او که از کودکی علاقه ی زیادی به خلق دنیایی متفاوت و فرا واقعی خودش را داشت پش از اتمام دوران متوسطه هنرستان را برگزید تا به خیال پردازی های خود شکل جامع تری بدهد.

در سال ۱۳۸۴ در رشته ی گرافیک دانشگاه هنر تهران مشغول به تحصیل شد. همزمان و پس از مقطع ایسانس تجربه های شخصی عکاسی و نقاشی خود را در چندین نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از ایران به نمایش گذاشت و در سال ۲۰۱۰ و پیش از سفر به لندن ازجمله برگزیده گان نخستین فراخوان پرسبوک شد.

هویت انسانی٬ قدرت و درد موضوعات محوری اغلب آثار او را تشکیل میدهند٬ آثاری که غالبا جنبه ی روایتگری دارند از تضاد ها و تقابل های دنیای مدرن امروزی . شخصیت هایی چند لایه و پیچیده ای که باز آفریننده ی داستان ها و ناگفته های درونی و خواب های شفاف خود هنرمند هستند.

یکی از مجموعه های اخیر او که تحت عنوان ” من نه منم، نه من منم ” (۱) -درواقع ترجمه ی یکی از ابیات مولوی ست- شرت لیست سامر اکزبیشن ۲۰۱۲ رویال آکادمی لندن(۲) شد و در سال ۲۰۱۴ برگزیده ی ریچ پرایز آرت فور یوث(art for youth) لندن شد.

شادی رضایی در حال حاظر فوق لیسانس “فاین آرت خود را در دانشگاه چلسی لندن می گزراند و نزدیک به ۴ سال است که به عنوان یک هنرمند ایرانی در شهر لندن انگلستان ساکن است.

تصاویر تعدادی از کارهای شادی رضایی:

shadi  3 shadi 1 shadi 4

1450167_10203263805940377_7967915920494201443_n

۱) ” I am not “I” , Nor Am I
۲) Short list of Royal Academy Summer Exhibition 2012
۳) Winer of Reach Prize, Art for Youth London 2014

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com