نیسان نیوز: آمارهای خودکشی در ایران، خبر از یک بحران غیر قابل کنترل می‌دهند به طوری که طی یک سال بیش از ۵۰ هزار نفر دست به خود کشی زده‌اند.

به گزارش نیسان نیوز، در همین رابطه، وضعیت ایران نسبت به کشورهای جهان در سطح نامناسبی قرار دارد و مسئولان حکومت اسلامی ایران، هیچ نوع برنامه‌ای مدون و آموزشی برای پیشگیری و کنترل خودکشی ندارند.

روانشناسان بر این باورند که اگر حکومت اسلامی ایران، برنامه‌ای منسجم و سودمند را نیز بکار گیرد همچنان تا ۵۰ سال آینده قادر به حل این بحران اجتماعی نخواهد شد.

شمار مبتلایان به افسردگی در ایران رو به افزایش و برخی از منابع آماری نشان می‌دهد که نزدیک به ٨٠ درصد از مردم ایران دچار بیماری افسردگی هستند.

تحریم‌های اقتصادی بر وضعیت سیاسی _ اجتماعی مردم ایران تأثیرگزار بوده و از سال ٨٨ به بعد تعداد مبتلایان به افسردگی افزایش یافته است.

در استان‌های کُردی نیز، نسبت به دیگر استان‌ها، بحران چشمگیرتر بوده به طوری که آمار و تعداد مبتلایان به افسردگی و آسیب‌های اجتماعی در استان‌های ایلام و کرمانشاه رکوردار سراسر ایران می‌باشند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com