نیسان نیوز: “مسعود شمس‌نژاد” وکیل زندانی کُرد، بعد از پیوستن به اعتصاب‌کنندگان زندان دریای ارومیه ، از سوی مسئولین این زندان تهدید و به وی هشدار داده شد در صورتی که به تشویق زندانیان و حمایت و اعتصاب خود ادامه دهد، حق وکالت وی به صورت مادام‌العمر لغو میگردد.

به گزارش نیسان نیوز، بعد از شروع اعتصاب غذای خشک زندانیان سیاسی کُرد در زندان مرکزی ارومیه در بیست و چهارمین روز خود و همراهی وکیل پایه‌یک دادگستری، مسعود شمس‌نژاد با این زندانیان در اعتصاب غذای نامحدود، مسئولین زندان ارومیه به این زندانی سیاسی کُرد اعلام داشته‌اند در صورتی که به اعتصاب و همراهی این زندانیان پایان ندهد، پروانه‌‌ی وکالت باطل خواهد شد.

یک منبع مطلع از زندان ارومیه به نیسان نیوز گفت: مسعود شمس‌نژاد به درخواست مسئولان برای شکستن اعتصاب غذای خود پاسخ نداده و اعلام داشته است: وی در بیرون از زندان نیز برای احقاق حقوق زندانیان سیاسی، فعالیت میکرده و یکی از اتهاماتی که وی برای حکم حبس متحمل شده، وکالت زندانیان و فعالین سیاسی است و در ادامه تاکید میکند: در هر صورت، تا تحقق خواسته‌های این زندانیان، همراه با آنها به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.

زندانیان اعتصاب‌کننده‌ی زندان ارومیه از روز پنج‌شنبه ۲۹ آبان ماه سال جاری در اعتراض به عدم تفکیک جرائم و برخی دیگر از مشکلات صنفی خود دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند اما با گذشت نزدیک به ۲۵ روز، به درخواستهایشان پاسخی داده نشده است و مسعود شمس‌نژاد نیز در روز بیست‌ و چهارم، به این اعتصاب‌کنندگان پیوست.

شمس‌نژاد از سوی دادگاه انقلاب ارومیه به ۴ ماه زندان محکوم شده است. حکم این وکیل دادگستری، از سوی دادیاری شعبه ٩ دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق ” رسانه های بیگانه کوردی ” و” اظهار مطالب غیر واقعی ” و ” عضویت در یکی از احزاب کُردی مخالف حکومت اسلامی ایران” صادر شده است.

پیشتر پروانه‌ی وکالت این وکیل کُرد، تا اطلاع ثانوی، باطل اعلام شده بود.

روز شنبه ۲۶ مهرماه ۱۳۹۳ خورشیدی، “مسعود شمس‌نژاد” وکیل پایه یک دادگستری، خود را به زندان ارومیه معرفی کرد تا ۴ ماه زندان خود را سپری کند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com