نیسان نیوز: پیشروی نیروهای کُرد در کوبانی علیه شبه‌نظامیان داعش ادامه داشته و حلقه‌ی محاصره‌ی داعش تنگ‌تر میشود.

به گزارش نیسان نیوز به نقل از مرکز خبررسانی یگان‌های مدافع خلق “ی.پ.گ”، تمامی راههایی که داعش برای اعزام نیرو از ضلع جنوبی کوبانی استفاده می‌کرد تحت کنترل مدافعان کوبانی درآمده است.

این مرکز با اعلام آنکه حملات داعش برای اشغال کوبانی در نودمین روز خود کماکان با مقاومت نیروهای ی.پ.گ و ی.پ.ژ و پیشمرگان جنوب کُردستان مواجه است، از انجام عملیات جدیدی علیه مواضع داعش در جنوب کوبانی خبر می‌دهد.

در این عملیات راههای ارتباطی داعش از جمله مهمترین راه ارتباطی آنها در نزدیکی روستای”ترمک” که از طریق آن اقدام به اعزام نیرو به کوبانی می کرد تحت کنترل مدافعان کوبانی درآمده است .

ی.پ.گ می گوید اکنون هیچ مسیری برای تحرکات داعش در جنوب کوبانی برای عناصر این گروه باز نیست .

نیروهای پیشمرگ جنوب کُردستان مسقر در کوبانی نیز اعلام داشته‌اند تا کنون کُردها موفق به کنرتل بیش از نیمی از این شهر شده‌اند.

همچنین پنج تن از اعضای داعش در جبهه شرقی و جنوب شرقی کوبانی در عملیات هایی.پ.گ و ی.پ.ژ از پای درآمده اند.

از سوی دیگر نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش نیز در روزهای گذشته مواضع و انبارهای سلاح داعش در کوبانی را مورد هجوم قرار داده و ضربات مستهلکی به این گروه وارد شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com