نیسان نیوز: “منصور آروند” زندانی سیاسی کُرد پس از تبعید اجباری وی به زندان مهاباد، از سوی مأمورین امنیتی زندان مورد ضرب و شتم واقع شد.

به گزارش نیسان نیوز، “منصور آروند” زندانی سیاسی اعتصابی کُرد که از زندان مرکزی ارومیه به صورت ناگهانی به زندان مهاباد تبعید شد، امروز شنبه ۲۲ آذرماه سال ۱۳۹۳ خورشیدی، با هدف درخواست ملاقات حضوری با خانواده‌ی خود به مسئولین حفاظت زندان مراجعه کرد اما از سوی مسئولین زندان، مورد ضرب و شتم واقع شد.

یک منبع مطلع از زندان مهاباد به خبرنگار نیسان نیوز گفت: به منصور آروند اعلام شده است احتمال بازگرداندن حکم اعدام وی وجود دارد زیرا چندی پیش، حکم آروند از اعدام به حبس ابد تقلیل یافته بود اما مسئولین حکومتی وی را یکی از “عوامل تحریک” زندانیان برای اعتصاب غذا در زندان ارومیه عنوان کرده‌اند.

از زمان تبعید وی به زندان مهاباد از نهمین روز اعتصاب در زندان ارومیه، با گذشت ۱۵ روز، اما اجازه‌ی ملاقات حضوری با خانواده‌، به این زندانی سیاسی کُرد داده نشده است.

۲۹ تن از زندانیان بند ۱۲ زندان ارومیه از روز ۲۹ آبان‌ماه سال‌جاری در اعتراض به انتقال زندانیان سیاسی به بندهای زندانیان عادی و انتقال متهمین قتل و مواد مخدر به بند زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند و تاکنون با گذشت ۲۴ روز، هیچ پاسخی به درخواستهایشان داده نشده و از سوی نیروهای حکومتی در زندان با تهدید به مرگ و فشار بر خانواده‌هایشان روبرو شده‌اند.

منصور آروند زندانی سیاسی کُرد ساکن مهاباد، خردادماه سال ١٣٩٠ در منزل شخصی‌اش بازداشت و در شهریور سال ۱۳۹۱ خورشیدی، از سوی شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب شهر مهاباد به اتهام آنچه “محاربه” از طریق “همکاری با یکی از احزاب کُردی اپوزیسیون حکومت اسلامی ایران” عنوان شده، متحمل حکم اعدام شده و چندی پیش حکم وی به حبس ابد کاهش یافته بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com