101220147904کنشگران داوطلب
امروز ۱۹ آذرماه برابر با ۱۰ دسامبر؛ روز جهانی حقوق بشر جمعی از فعالان حقوق مدنی – سیاسی برای حمایت از نسرین ستوده و دفاع از حقوق بشر از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح در برابر کانون وکلای دادگستری تجمعی برگزار کردند.

اما نسرین ستوده در این جمع حضور نداشت. عدم حضور این وکیل دادگستری سبب نگرانی حاضران در این تجمع شد، به‌گونه‌ای که دکتر محمد ملکی در سخنرانی کوتاهی که در جمع داشتند به این موضوع اشاره کردند.
دیگر سخنران این مراسم منصوره بهکیش نیز در مورد اعدام‌های دهه ۶۰ سخنرانی کوتاهی ایراد کرد. در این تجمع حدود ۴۰ نفر از فعالان مدنی – سیاسی همچون جعفر پناهی، فریبز رئیس دانا، پروین فهیمی، فعالان حقوق زنان، فعالان کارگری، فعالان دانشجویی و دراویش حضور داشتند.
101220147911همچنین در این مراسم شرکت کنندگان عکس‌هایی از جان‌باختگان حوادث سال‌های گذشته به همراه پلاکاردهایی با شعارهای مختلف از جمله خیابان امن حق زنان است در اعتراض به اسیدپاشی‌های اخیر، و احقاق حقوق دگراندیشان در دست داشتند.
گفتنی است برخی از شرکت‌کنندگان در مراسم که نگران سلامتی خانم نسرین ستوده بودند به منزل ایشان مراجعه کردند و اطلاع دادند که متأسفانه هیچ‌یک از همسایه‌ها خبری از خانم ستوده و خانواده ایشان نداشته و ماشین آن‌ها هم در پارکینگ نبوده است.

بنا بر آخرین خبرها مأموران امنیتی خانم ستوده و رضا خندان همسر ایشان را در راه رسیدن به تجمع دستگیر کرده‌اند و پس از چند ساعت آقای خندان  آزاد شده‌اند اما خانم ستوده تا لحظه تنظیم این خبر هم‌چنان در بازداشت به سر می برند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com