Abolfazl-Ghadyani ابوالفضل قدیانی، از اعضای ارشد “سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی” و از مخالفان سرسخت علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی با انتشار نامه‌ای سرگشاده به “اصلاح‌طلبان” هشدار داد که از “تکرار حرف‌های ملال‌آور” مبنی بر “لزوم سکوت به معنای حمایت از دولت” دست بردارند و حقوق و مطالبات مردم به ویژه دغدغه‌های “جنبش سبز” را فراموش نکنند.

آقای قدیانی که بیش از یک سال و نیم گذشته را “تحت‌الحفظ” روی تخت بیمارستان گذرانده، در این نامه که روز سه‌شنبه (۱۱ آذر-۲ دسامبر) در شماری از وب‌سایت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان منتشر شد، “تبدیل و تقلیل اصلاح‌طلبان به لایه‌ی ضربه‌گیر و توجیه‌گیر دولت مستقر” را “خطر بزرگی” توصیف کرده که امروز اصلاحات و اصلاح‌طلبی را تهدید می‌کند.

این فعال سیاسی ۶۹ ساله، با ابراز تاسف از سخنانی مانند این‌که «مطالبات مردم را نباید بالا برد و یا حتی نباید بر زبان آورد»، آن را یک “استراتژی غلط” دانسته و افزوده است: «مطالبات مردم ما، حق آنهاست. اگر بالاست، به رابطه مردم به مثابه دارایان حق و حکم‌رانان در جایگاه صاحبان تکلیف بر می‌گردد. آیا ما می‌توانیم از حق ملت بگذریم؟»

وی با تاکید بر این‌که فعالان “اصلاح‌طلب” و “جنبش سبز” «هرچه کوتاه بیایند لاجرم جایگاه میانه دولت را به نقطه مطلوب جناح استبداد نزدیک‌تر می‌سازند»، توجیه کردن این‌گونه رفتار تحت عنوان “تعامل با نظام” را نیز زیر سوال برده می‌گوید: «وقتی که از تعامل با نظام -که البته اسم مستعار ولی فقیه مستبد است- سخن می‌گوییم، آیا متوجهیم که تعامل امری طرفینی است و نه جاده‌ای یک‌طرفه؟»

او ادامه می‌دهد: «مدعیان تعامل که با رها کردن پایگاه جنبشی خویش در پی اعتمادسازی‌اند آیا با خود اندیشیده‌اند که با ترک جبهه قدرت‌آفرین مردمی اساسا دیگر چه در بساط دارند که به کار تعامل و مذاکره آید؟ و آیا ولی مستبد، حوصله و مجال مذاکره و تعامل با بیعت‌کنندگان تازه از راه رسیده‌ای را که در انتهای صف چاکران قرار می‌گیرند، خواهد داشت؟»

آقای قدیانی از “هوس ولی مطلقه فقیه و بخش‌های امنیتی” برای راه‌اندازی احزاب “چشم قربان” و “بله قربان” خبر داده می‌نویسد: «گویی تجربه پهلوی دوم را در پیش روی خود گذاشته و خیالات خام مشاوران امنیتی‌شان را با “بادمجان دور قاب‌چین‌”هایی که غوره نشده هوس مویز شدن کرده‌اند و شهره بودن در شهر به “ارتباط با بیت” را کلید حل معما و وارد شدن به میان رجال سیاسی می‌دانند، در میان می‌گذارند.»

وی «سناریوی تهیه و تولید اصلاح‌طلبان خوب و مطیع امری که نقش کتک‌خور را در خیمه‌شب‌بازی مستبد امروز ایران ایفا کنند»، “مشق تکراری استبداد” توصیف کرده و با مقایسه شرایط امروز ایران با دوران پس از ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ نوشته است: «گویا آقای علی خامنه‌ای ولی مطلقه و مستبد امروز ایران نیز چند سالی پس از کودتای ۸۸ به خیال ترمیم آنچه جنبش استبدادستیز و حق‌طلب سبز بر سر مشروعیتش آورده، دست به کار “اصلاحات سفید رهبر و ملت” شده است.»

این عضو زندانی “سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی” در پایان از تعاملی که «پیش‌شرط آن توبه و اظهار ندامت باشد، نه گفتگو و مذاکره بر سر منافع ملی»، به عنوان «پروژه‌ای برای تواب‌سازی» یاد کرده و از “اصلاح‌طلبان” خواسته به جای “استراتژی تقریب به حاکمیت”، “جامعه مدنی” را فعال کنند، “طرح‌های نو” در بیندازند؛ و “حقوق” و “مطالبات” مردم را بیان کنند.

ابوالفضل قدیانی آذرماه سال ۸۹ و جهت سپری کردن محکومیت یک سال حبس خود به اتهام “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به رییس جمهور” روانه‌ی زندان اوین شد. او در دوران زندان، نامه‌های شدید‌اللحنی را علیه رهبر جمهوری اسلامی به نگارش درآورد که در ارتباط با آن‌ها در سه پرونده‌ی تازه‌ با اتهامات “توهین به رهبری” و “تبلیغ علیه نظام”، مجموعا به پنج سال حبس دیگر محکوم گردید.

وی از جمله در خردادماه سال ۱۳۹۱، زمانی که در بند ۳۵۰ زندان اوین حضور داشت، در یکی از تندترین نامه‌‌های خود، “ولایت فقیه” را “سلطنت فقیه” و خامنه‌ای را رهبر “جبههٔ استبداد دینی” در ایران توصیف کرد و نوشت: «امروز دیگر اصلاح‌طلبی بدون تمنای محو استبداد، امری باطل و ادعایی رسوا است.»

این فعال سیاسی که خود از حامیان تئوری ولایت فقیه در سال‌های گذشته بود، با ابراز پشیمانی از حمایت پیشین خود، این تئوری را “ضد اسلامی و ضد انسانی” و “توهینی سخیف به ملت” توصیف کرده بود.

گفتنی است ابوالفضل قدیانی که از ناراحتی شدید قلبی رنج می‌برد، یک سال و نیم گذشته را تحت نظر ماموران زندان در بیمارستان گذرانده و درحالی‌که پزشکان تحمل ادامه‌ی کیفر را برای این فعال سیاسی خطرناک توصیف کرده‌اند، مقامات قضایی از صدور دستور آزادی او خودداری می‌کنند. به گفته‌ی همسر آقای قدیانی، تمام هزینه‌های بیمارستان و ماموران در این مدت، بر عهده‌ی خانواده‌ی این زندانی سیاسی بوده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com