گوش کردن به سخنرانی بعضی ها می تواند هم شکنجه باشد و هم تست سنجش قوای روحی – روانی. در زیر به طور خلاصه چند نفر از این سخنرانان معرفی می شوند:

 

حجت الاسلام محسن قرائتی

مسؤول ستاد اقامه نماز کشور و یکی از فانتزی ترین مفسرین قرآن است که قطعا تعجب خود خدا را هم با این تفاسیر محیرالعقول برانگیخته. وی که اصرار دارد قرآن در همه ی علوم و همه ی حوزه های زندگی برای انسان کافی ست، تخصص ویژه ای در تفاسیر من-در-آوردی و غیر مرتبط دارد. او یکی از استندآپ کمدین های قدیمی و مذهبی جمهوری اسلامی بوده و سی و پنج سال است فریاد می زند همه ی مشکلات بخاطر بی توجهی به قرآن و نماز می باشد. این در حالی ست که در سی و پنج سال گذشته که توجه ویژه ای به نماز و قرآن در تمامی سطوح آموزشی و نیز تمامی ادارات و معابر عمومی و فروشگاه ها و غیره شده، وضع جامعه روز به روز بدتر شده و نه تنها مشکلات مردم حل نشده، بلکه با مشکلات جدیدی روبرو شده اند که در هیچ کدام از کشورهای مسلمان سابقه ندارد.

 

دکتر حسن عباسی

یکی از سخنرانان متوهم و دروغگوی کشور است که در خصوص مسائلی به بحث و ابراز نظر می پردازد که عموما خود وی مخترع آنها بوده و پیدا کردن اشتراک میان آنها از عهده ی ذهن عموم مردم برنمی آید. وی که هنوز مدرک تحصیلی اش مشخص نیست، علاقه به هیجان زده کردن حضار داشته و با بیان ادعاهایی عجیب سعی می کند تیترساز شود. لازم به ذکر است این عمل پیشتر توسط دکتر احمدی نژاد هم انجام می شد و به شکلی کاملا موفق، او را بارها و بارها به سرتیتر اخبار دنیا تبدیل کرد که عموما منجر به ایجاد هزینه هایی گزاف برای ایرانیان شد. وی به طور کاملا خلاقانه میان سرگرمی خود – که عبارت است از فیلم و سریال امریکایی دیدن – و توهم های خود – که عبارتند از مرتبط دانستن همه چیز با هم در ضدیت با نظام – یک ارتباط قوی برقرار کرده و به سرگرم کردن حضاری می پردازد که عموما از دیدن آن فیلم و سریال ها محروم هستند.

 

دکتر علی اکبر رائفی پور

او که به مریضی اسکیزوفرنی دچار است به شکل تخصصی در خصوص مسائل ظهور و صهیونیزم، و به شکل غیر تخصصی در خصوص هرچیز دیگری سخنرانی می کند و مدت کمی تا اعلام اینکه خود او مهدی موعود یا پیامبر است فاصله دارد. ذهن خلاق وی در پیوند زدن موضوعات بی ربط به هم دست کمی از دکتر عباسی نداشته و به همان میزان علاقمند به فیلم و سریال است. او که برخلاف دکتر عباسی قادر به کنترل کردن جمعیت حضار هم نیست، مدام باید مثل معلم های بی عرضه هیس بکشد و دستش را روی میز بکوبد تا حضار ساکت شده به قصه های تخیلی وی گوش بدهند. همچنین، برخلاف دکتر عباسی و آیت الله قرائتی، امید است دکتر رائفی پور – با توجه به کم سن و سالی – با مراجعه به مراکز درمانی متخصص از بیماری خود خلاصی یافته و کمتر به آزار مردم بپردازد.

 

حسن رحیم پور ازغدی

او عصبانی ترین سخنران اعتقادی جمهوری اسلام است که تمام تلاش خود را می کند شبیه دکتر شریعتی نباشد اما اگرچه فهوای کلامش مخالف دکتر شریعتی ست، اما لحن حرف زدنش الگوبرداری صددرصد از وی است. او سالی یک وصیت نامه می نویسد و معتقد است دشمنان اسلام چندین بار در صدد ترور وی برآمده اند. سخنرانی های وی بر خلاف سخنرانی های افرادی که در بالا نامشان ذکر شد از سرگرم کنندگی کمتری برخوردا بوده و حضار عموما در طول آنها خواب هستند.

 

آیت الله احمد خاتمی

او ترسناک ترین و بی ادب ترین سخنران جمهوری اسلامی است که عموما سعی دارد با ایجاد فضای رعب و وحشت آرمان های نظام را محکم کند. عمده ی موضوعات مورد بحث وی به حجاب مرتبط بوده و به نظر می آید او دچار مریضی جنسی باشد. سخنرانی های وی دارای تاثیرات مخرب روانی بر روی حضار بوده و آنها را پرخاشگر، خشونت طلب و زورگو می کند. تنها جایی که حضار قادر به شنیدن سخنان وی هستند نمازجمعه ی تهران است و دلیل آن فاصله ی بین ایشان و حضار بوده که مانع دیدن چهره ی ایشان می شود.

 

آیت الله احمد جنتی

او پیرترین و بدصداترین سخنران جمهوری اسلامی بوده که تنها موضوع سخنرانی هایش شلوغ بازی های سیاسی و عموما فتنه ست. حضار به دلیل صدای بد وی امکان چرت زدن در سخنرانی ها را نداشته و احتمالا حداقل تا سه روز از سردردهای شدید میگرنی رنج خواهند برد. متن سخنرانی های آقای جنتی توسط نویسندگان آن خوب به وی آموزش داده نشده و این مساله باعث بروز اشتباهات کلامی زیادی در سخنرانی های او می شود که موجبات خنده ی حضار را فراهم می کند.

 

الهام چرخنده – زهرایی

او اراتیک ترین سخنران جمهوری اسلامی است که به شکل وقیحی کلمات مذهبی و مورد احترام عموم مردم را استفاده کرده و موجب بیزاری مردم از آنها می شود. وی که با چرخش ناگهانی خود همه را غافلگیر کرده است، عموما در سخنرانی های خود به تعریف از خود و مظلوم نمایی می پردازد که از همین رو می توان نتیجه گرفت وی دچار بحران های شخصیتی بوده و حاضر است به هر نحوی خود را در هر جمعی مطرح کند. خوشبختانه نامبرده هنوز وارد مباحث استراتژیک آقای دکتر عباسی، یا مسائل مرتبط با ظهور و صهیونیزم نشده و فعلا کلیه ی دشمنان فرضی خود را با ضمیر «آنها» یاد می کند.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com