طبق ابلاغیه‌ی اجرای احکام کیفری، صادره از طرف دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۳، زیر پوشش دادگستری کل استان تهران، لیلا حسین زاده باید طی ۵ روز از تاریخ هیجدهم دی‌ماه، خود را جهت اجرای حکم ۵ سال حبس، به زندان اوین معرفی کند. این در حالی است که این دانشجوی انسان شناسی دانشگاه تهران و از حامیان جنبش کارگری به تازگی از یک بازداشت خشونت آمیز و حبس ۲۶ روزه با قرار وثیقه سنگین آزاد شده و در عین حال گواهی قطعی عدم توانایی ایشان در تحمل کیفر از جانب پزشکی قانونی صادر شده است. 

حکم پنج سال حبس برای لیلا حسین زاده به اتهام «راه‌اندازی یک تجمع کوچک از دانشجویان» و حضور او در این تجمع  صادر شده است. مراسم یاد شده برای تبریک سالروز تولد و با یاد محمد شریفی‌ مقدم، از زندانیان عقیدتی، مقابل دانشگاه صنعتی شریف، برگزار شده بود.

لیلا حسین زاده،  در دوران حبس قبلی خود در سال ۹۸ بطور شدید به بیماری خود ایمنی (کرون) مبتلا شد که تنها با مصرف دوز بالای دارو قابل کنترل است. با توجه به وضعیت وخیم زندان های ایران و بدرفتاری ماموران با زندانیان به ویژه با زندانیان سیاسی، سلامتی ‌و‌ جان لیلا حسین زاده  چنانچه زندانی شود در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت. زندانهای جمهوری اسلامی به محلی مساعد برای ابتلا به کرونا و دیگر بیماری ها و عوارض که جان زندانیان را در معرض خطر جدی  و حتی مرگ قرار می دهد، تبدبل شده اند. روز گذشته بکتاش آبتین بر اثر ابتلا به کرونا در زندان و‌ عدم رسیدگی عامدانه مسئولین زندان و‌مقامات جمهوری اسلامی در واقع توسط حکومتی که او‌ را ظالمانه به زندان‌محکوم‌کرده بود، به قتل رسید. زندانی کردن لیلا حسین زاده با توجه به بیماریش، بازی با جان اوست. حکومت جمهوری اسلامی مسئول هرگونه صدمه احتمالی به سلامتی لیلا حسین زاده در زندان خواهد بود .    

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران ایران این حکم ظالمانه و بی شرمانه را قویا محکوم می کند، خواستار لغو‌ این ‌حکم و آزادی بدون ‌قید و شرط لیلا حسین زاده است  و در این راستا در سطح بین المللی تلاش خواهد کرد.

 

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

نهم ژانویه ۲۰۲۲

http://etehadbinalmelali.com/ak

info@workers-iran.org;

https://twitter.com/IASWIinfo

www.workers-iran.org;     

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)