فرگوسون: پلیسی که یک جوان سیاهپوست را کشت محاکمه نخواهد شد.

«دارن ویلسون»، پلیس آمریکائی که مایکل براون، جوان غیر مسلح سیاهپوست را در شهر کوچک فرگوسون در ایالت میسوری امریکا، به ضرب گلوله از پای در آورد، به دادگاه نخواهد رفت.

رابرت مک کلوچ، دادستان، روز دوشنبه بوقت محلی، در شهر کلیتون اعلام کرد، هیئت قضات که مرکب از سه سیاهپوست و نه سفید پوست است، پس از سه ماه مشاوره، نتوانست دلیلی مبنی بر ارتکاب جرم بیابد.

پلیس مذکور روز ۹ آگوست مایکل بروان جوان سیاهپوست را پس از یک درگیری به ضرب گلوله از پای در آورد و بعد گفت برای دفاع از جان خود او را کشته است. مرگ این جوان ۱۸ ساله سبب شد تا شهر فرگوسون با ۲۰ هزار جمعیت به طغیان در آید. پس از تصمیم هیئت قضات نیز موج اعتراض در شهر فرگوسون بالا گرفت. صدها تن از تظاهرات کنندگان در برابر ساختمان پلیس محلی گرد آمدند و فریاد زدند: «ما نژاد پرستان را نمی خواهیم»، «عدالت نباشد ، آرامش هم نخواهد بود». کار اعتراض بسرعت بالا گرفت. پرتاب بطری و سنگ آغاز و یک اتومبیل پلیس به آتش کشیده شد.

یکی از تظاهر کنندگان جوان ۱۹ ساله ای بنام «جان» به خبرنگاران گفت: «من آمده ام تا شاهد پیروزی عدالت باشم ولی حالا که می بینیم عدالتی در کار نیست، دست بکار می شویم «.

«تتریس فرانک» زن ۴۸ ساله ای که مادر چهار فرزند است گفت: امروز روز واقعا غم انگیزی است، ارزش زندگی سیاهان هیچ است، این است که مرا گریان می سازد».

تظاهر کنندگان خطاب به نیروی پلیس که با لباس رزم به میدان آمده بود، فریاد می زدند: «شما قاتلید، قاتل!»

«آنتنونیو برنز» که جوانی است ۲۵ ساله می گوید: «این هم طرز کار نظام قضائی ماست – پولدار ها آن بالا، ندار ها این پائین.»

در شهر های دیگر آمریکا نیز تظاهرات اعتاضی رخ داد. در نیویورک در » تایمز اسکوئر». در شیکاگو، سیاتل ، بوستون و در برابر کاخ سفید در واشنگتن نیز تظاهرات اعتراضی صورت گرفت.

https://www.jungewelt.de/ausland/der-m%C3%B6rder-bleibt-frei

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com